2013. április 30., kedd

Csokis-kókuszos paleo muffin

Úgy néz ki, hogy ez mostanában így lesz...Jó pár paleo recept, néhány hagyományos recepttel. Ettől függetlenül azt gondolom, hogy egytől-egyik ízletes, és könnyen elkészíthető recepteket hoztam eddig, és fogok hozni ezután is.


A mai ebédünk sajnos nem került megörökítésre, pedig méltó lett volna rá, mert igen jól sikerült kombináció volt. A paleolit étkezés a sajtféléket ugyan nem engedélyezi, de nekem szükségem van reggelente egy pohár tejre a kávéba - mondjuk ezt kókusztejjel még nem kóstoltam - néha egy pohár natúr joghurtra, vagy egy minimális tejfölre a tócsnikhoz, de legfőképpen sajtra, méghozzá mindenfélére...:)
Szóval visszakanyarodva az ebédhez...Rozéban sült zöldfűszeres - zsálya, metélőhagyma, kakukkfű, rozmaring - sült lapocka volt cukkiniben és sárgarépában sült fetával. Hát szerintem ez így leírva is elég ínycsiklandó, hát kinézetre és ízre pedig egyenesen fantasztikus volt, és nem hiányzott sem nekem, sem a Páromnak a rizs, vagy a burgonya.

Vacsira valami muffint szerettem volna sütni, de most úgy szerettem volna kivitelezni mindezt, hogy ettől jól is lakjak, és ne nasiként funkcionáljon.


Na hát ez a muffin pont olyan. Kipróbáltam hozzá a kesudió tejet, bár nekem annyira azért nem jött be, de leírom, hogyan készült, hátha valaki kipróbálná. Azt hiszem a napi 1 deci tehéntejtől nem lesz bajom...azért még kísérletezgetek.

Ez a muffin is egy kísérlet volt, ami annyira jól sikerült, hogy a Párom azt mondta, hogy ez nem csak jól néz ki, hanem finom, és ízletes is. Maradhatunk ennél az étkezésnél...:)


Hozzávalók:

2 dkg finomra őrölt mandula, 3 dkg kókuszreszelék, 3 dkg kókuszliszt, 3 púpozott ek. kakaópor, 2 ek. méz, 2 ek. xilit, 5 tojás, 3 ek. kókuszolaj, 3 ek. olívaolaj, 1 kk. vanília aroma, 2 késhegynyi szódabikarbóna, 1 ek. mazsola.
A tetejére kókuszreszelék, étcsokoládé


Elkészítés:

A száraz hozzávalókat öszekeverjük, majd mehet hozzá a vanília aroma, a kétféle olaj és egyesével az öt tojás. Jól kikeverjük, majd szilikonos muffin formában, vagy kiolajozott muffinsütőben 190 fokon légkeveréses üzemmódban 15-20 perc alatt készre sütjük. Majd a csokit - minél nagyobb kakaótartalmú - megolvasztjuk. Nálam kb. 10 kocka volt. A muffinok tetejét ízlés szerint díszítjük vele, és megszórjuk kevés kókusszal. Ebből az adagból 8 muffin lett, úgy, hogy majdnem a forma tetejéig raktam bele a masszát.

A kesutejhez nekem az arányok a következők voltak. Ebből egy pohárnyi lett: 3 dkg kesudió, 2 dl víz. Először annyi vízzel turmixoljuk amennyi ellepi a diót, majd hozzáadva többi vízet tovább turmixoljuk. Majd leszűrjük, és kész is. 

Tippek:

Ha nincs otthon kókuszliszt, akkor akinek van kávédarálón nyugodtan darálja le a kókuszreszeléket, vagy használja felesbe a darált mandulát és a kókuszreszeléket. A kókuszzsír helyett, amí nekem nem volt olívaolajat használtam, nyugodtan mehet bele csak az. 



9 megjegyzés:

  1. Én pedig ezt fogom kipróbálni!!! :) Nagyon élvezem, csak a fotózás és bejegyzés szerkesztés megy nehezen mostanában! :)) Este pedig irány gyakorolni a futást! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú Barbi, én most igyekszem tudatostani magamban, hogy menni kellene ma már. Bár az 1 perces rész, még itt a kertben is megy...:)

      Törlés
  2. Nagyon ínycsiklandóan néz ki ez a muffin, ki gondolná elsőre, hogy paleo! Egy kedves ismerősöm mostanában kénytelen volt ezt a táplálkozásmódot választani, el is küldöm neki a receptet, vagy...meglepem vele ha legközelebb találkozunk! ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsian várom a fejleményeket...:) Szerintem mindenkinek ízleni fog..:)

      Törlés
  3. Én maradok a hagyományos táplálkozásnál:-) Ettől függetlenül szívesen megkóstolnám a muffint!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem meg kellene szabadulnom pár kilótól és egy alapos méregtelenítés is rám fér, így én egy darabig próbálkozom, szerintem menni fog...:)

      Törlés
  4. Szépek a muffinok, de már Barbinál is "elmélkedtem" a "pelozásról"...., te miért csinálod?
    Én futok gyalogtúrázok, hegyet mászok és ESZEM, mert enni jó :)

    VálaszTörlés
  5. Bevallom, nekem a paleo ételek nem jönnek be, vagy legalábbis jelenleg nagyon távol áll tőlem (jól érzem magam így a bőrömben kívül-belül a jelenlegi étrenddel :)), de ez a muffin nagyon jól néz ki!! Azt már észrevettem, hogy azért van néhány paleo recept, ami tetszik... ;-) Ez nagyon klassz!

    VálaszTörlés
  6. Másfél éve paleozom, és már nem szeretnék sose hagyományosan táplálkozni.Imádtam tornázni, futni, aztán jött egy ízületi gyulladás, ami miatt paleos lettem.Amíg nem hagytam el a tejfölt, tejszínt, nem javult, minden más nyavalyám eltűnt.Magas vérnyomás, kezdődő cukorbetegség, allergiák, ételkiütések.Ja és lefogytam 20 kilót, mindenféle éhezés nélkül.Ehetek sütiket, kenyérpótlókat mértékkel, és minden más paleos finomságot. Egy korty tej elég, hogy valaki ne jöjjön rendbe.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...