2013. május 18., szombat

Paleo tészta - spenótos csirkemellel

Ma nagyon vágytam valami tésztára, így gondoltam egy nagyot és elkészítettem az első paleo tésztámat. Bár nem lesz egy szépségdíjas étel, de nekem nagyon ízlett. Olyan mintha durumtésztát fogyasztanál. 

Az alap az volt, hogy a Patrícia spnótot evett csirkemellel, így gondoltam, akkor már egy kosszal nagyobb adagot készítek, és magamnak is ehhez igazítom az ebédet. 

A tészta sem igényel sok pepecselést, így többször fogom készíteni, mert már nagyon vágytam arra, hogy különböző szószokat egyek, de egyenlőre nem volt mivel. Hát most már van...:)

Én gesztenye és lenmaglisztből készítettem a tésztát, és mindkét liszt a hagyományos liszt tulajdonságaival rendelkezik, így tökéletes alapanyagok voltak.


Hozzávalók:

Tésztához: 1 tojás, 3 dkg gesztenyeliszt, 6 dkg lenmagliszt - és egy kevés a nyújtáshoz, kevés só
Spenótos csirkéhez: 15 dkg csirkemell, 2 nagy marék spenót, só, bors, fokhagyma, kevés kókusztej


Elkészítés:

A tojást a sóval alaposan kikeverjük, a liszteket hozzáadjuk. A mennyiségek csak körülbeliek, mivel a tojás méretétől sok minden függ. Jól összedolgozzuk a liszteket a tojással, majd lenmaglisztes deszkán kinyújtjuk és kedvünknek megfelelő formákra szeljük. Forró olajos vízben kifőzzük. 

A csirkemellet felkockázzuk, majd sózzuk, borsozzuk,és kevés kókuszzsíron megsütjük. A spenótot kevés főzővízzel megfőzzük, majd leszűrjük. Sózzuk, borsozzuk, kevés fokhagymát adunk hozzá, majd annyi kókusztejet adunk hozzá, hogy könnyű legyen turmixolni. Botmixerrel prüésítjük, majd a csirkemellel összekeverjük. 



2 megjegyzés:

  1. Hát ez is nagyon jó, és biztosan nem fogok kísérletezni, ha tésztára vágyom! :)

    VálaszTörlés
  2. Szerintem nagyon mutatósak is így együtt a színek a tányéron:) És biztos, hogy finom is.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...