2012. március 19., hétfő

Kibékíthetetlen ellentét - Köztem a borsó és a gomba között...:-)

Hát ez az az étel, amit én jó nagy ívben elkerülök, a tejfölös gombapörkölt rizi-bizivel....:-) A Párom viszont imádja, ezért neki elég sokszor ezt főzök, és eddig mindig csak dícsérte. Ez talán az egyetlen étel, aminek kizárólag a levét vagyok hajlandó megkóstolni, de azt is csak azért, hogy tudjam, hogy jól van-e fűszerezve, nem lesz-e ehetetlen...:)
Én valahogy nem tudok megbarátkozni ezzel a két összetevővel - gomba és zöldborsó. Egyszerűen nem megy, pedig már nagyon sok olyan ételt próbáltam ki az utóbbi időben amit előtte nem ettem meg, de valahogy ez a kettő kivétel marad...:)

Igazán egyszerű recept, de talán nem mindenki így készíti, vagy eddig nem készítette, és akkor egy kiindulópontnak megfelel...


Hozzávalók:
1 nagy fej vöröshagyma, 50 dkg gomba, 1 kk. pirospaprika, 2 ek. olaj, 1 kis pohár tejföl, 1 ek. liszt
1 zacskó rizs, 1 marék borsó, 1 fej hagyma, 1 kk. vegeta

Elkészítés:
A hagymát apróra vágjuk, az olajon megpirítjuk, hozzáadjuk a kiskanál pirospaprikát, majd a gombát is hozzáadjuk, és kb. 2 dl vízzel felengedjük. 20 percig pároljuk fedő alatt, hogy megpuhuljon a gomba, majd levesszük a fedőt, elfőzzük a víz nagy részét. A tejfölt kikeverjük a liszttel, és hozzáadunk egy kevés főzőlevet elkeverünk benne, majd lassan visszakeverjük a gombánkhoz.

A rizst a hagymával és a vegetával feltesszük főni, amikor elkészült kivesszük a vízből, és beletesszük helyette a marék borsót. Amikor megpuhult a borsó, leszűrjük és összekeverjük rizzsel.

MÁS:

Díjat kaptam még múlt héten Marisztól és Katától. Nagyon köszönöm nekik, de én ahogy eddig is írtam nem szeretném továbbadni, ezért csak megköszönöm, és kirakom ebbe a bejegyzésbe, és remélem nem haragszotok meg érte, de én nem tudok kiválasztani négy blogot, mert akiket látogatok, azoknak mind továbbadnám.

30 megjegyzés:

  1. Pedig finom mind a kettő :))
    Szépen gusztán tálaltad, már az meghozza az ember étvágyát :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nekem ez sem volt elég, hogy megkívánjam, de ki tudja, ami késik nem múlik...:)

      Törlés
  2. Tényleg finom, én szeretem mindkettőt!! A borsót még borsólevesbe imádom!! :) Pedig milyen guszta, és még így sem kívántad meg?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem sajnos Barbi, én a borsólevest sem szeretem, pont azért mert igazán erőteljes íze van a borsónak.

      Törlés
  3. Azért jó fej vagy, hogy csinálsz neki rendszeresen! Nagyon jól néz ki, bár nekem nokedlivel jön be, de minden mennyiségben. :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igyekszem, mert hát attól, hogy én nem szeretem, ő rajong érte...:)

      Törlés
  4. Pedig ez milyen fincsi étel. De ha nem megy, nem kell erőltetni! Én így vagyok a tüdővel...meg nem bírnám enni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Látod, a pejslit imádom, de a tüdőt meg nem tudnám benne enni én sem, így mindig szívből készítem csak.

      Törlés
  5. Én sem szeretem.:D (Mondjuk nem csoda, mert válogatós vagyok...) Ennek ellenére guszta lett!

    VálaszTörlés
  6. Nem akarlak győzközdi, hogy igenis nagyon finom és edd meg! Imádom mind a kettőt! Nagyon guszta , most kénytelen leszek a holnapi ebédet megváltoztatni mert nagyon megkívántam!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Éva, örülök, hogy tetszik Neked is!

      Törlés
  7. Én is veled értek egyet, sosem ennék tejfölös gombát rizi-bizivel, de még rizi-bizit sem készítettem sosem, eddig csak a menzán ettem. A finom rizst imádom, a zsenge zöldborsót is, de együtt... ?
    Tejfölös vargányát szoktam készíteni, de galuskával, mi így szeretjük :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen azt a Párom is szereti, nálunk ez a verzió, a gyorsan valami finomat elvén alapszik...:)

      Törlés
  8. Nálunk anya nem főz olyat, amit nem szeret. Én meg szerencsére mióta rendszeresen főzök szinte mindent megeszek :D Tényleg rendes vagy, hogy elkészíted annak ellenére, hogy nem szereted. Ja gratula a díjhoz!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, én azért elkészítem neki, mert a zöldborsót és a gombát nem szeretem, de Őt nagyon...:)

      Törlés
  9. Nagyon szeretem!!! Szívesen átvállalom a Te részedet.:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gizi, legközelebb elküldöm. Bár a Párom is képes két adagot legyűrni...:)

      Törlés
  10. A rizibizit én sem szeretem, viszont a gombát.. odavagyok érte. Nálunk a párom nem enné meg semmi pénzért. :( Furcsa dolog az ízlés

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen az biztos, mindenkinek más a finom...:)

      Törlés
  11. Szerintem sem kell erőltetni ha nem megy! De a gombát nem szeretni??:)) Imádom, mindegyiket, mindenképp. Gondolkodok, de nem jut semmi olyan étel eszembe, amit egyáltalán meg nem eszek. Pedig régen nagyon válogattam ám:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, nekem még van egy pár a nem szeretem listámon...:)

      Törlés
  12. Nekem jöhetne így, ahogy van! Én nem vagyok válogatós, de van, amit szívesebben megeszek, van, amit kevésbé. Nem kedvenceim a tésztafélék, a palacsinta, de a család többi tagja odavan mindkettőért, ezért elég gyakran készül. Palacsinta az nem, azt megsüti Anyósom:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én a palacsintáért rajongok, na de az elkészítésért már kevésbé...:)

      Törlés
  13. Ebből látszik,hogy nincs olyan hogy nem jó,legfeljebb "nekem" nem ízlik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, ez pont így van ahogy írtad!

      Törlés
  14. Egy kis rántott gomba majonézzel és rizi-bizivel:) Az sem jönne be?:)

    VálaszTörlés
  15. Pedig nagyon finom, köszönöm kipróbáltam ezt a párosítást, nagyon finom lett. Nokedlival még finomabb.

    VálaszTörlés
  16. Fel is kellett raknom a facebookra.

    Tisztelettel : Molnár Gábor

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...