2012. július 15., vasárnap

Túrótorta Zila formában gyümölcsszósszal - sütés nélkül

Pénteken a barátainkhoz mentünk vendégségbe, és szerettem volna valami finomsággal én is készülni, ezért kitaláltuk a Párommal, hogy a Zila formát fogjuk használni a süti elkészítéséhez. Egyszer-kétszer már befürödtem azokkal a receptekkel, amiket a neten találtam a formához, ezért most úgy döntöttem, hogy egy régi, nagyon bevált receptemet veszem elő, amit még pár évvel ezelőtt egy volt kolléganőmtől kaptam, és már nagyon-nagyon sokszor készítettem, így biztos nem okoz csalódást most sem. Persze a mennyiségekkel bajban voltam, de aztán úgy döntöttem, hogy az eredeti alapján dolgozok, és csak a folyadék mennyiségét növelem meg benne...:)

Bár ma nincs az a nagy meleg, és azt hiszem nagyon enyhén fogalmaztam - itt ugyanis szakad az eső, és kb. 12 fok van - de a nyárra való tekintettel sütés nélküli édesség, így ha újra jön a 30 fok akkor is nyugodtan neki állhatunk...:)

Először jöjjön a Zila formás verzió, aztán majd holnap megosztom Veletek az eredeti receptet is, mert ebből mindenképpen ismételni kell...:)


Sajnos szeletben nem készült kép, mivel vendégségbe vittük, ott pedig már a jó hangulat, és beszélgetés közben meg is feledkeztünk a fényképezésről...:)

Hozzávalók:
50 dkg túró, 1/2 rama, 2 vaníliás cukor, 15 dkg szőlőcukor, 3 tojás, 6 dl tej, 2 cs. zselatin
gyümölcspüré: eper, sárgabarack, folyékony édesítőszer


Elkészítés:
A ramat felolvasszuk, majd hozzkeverjük a vaníliás cukrot, a szőlőcukrot, a tojássárgákat, végül pedig az áttört túrót - használhatunk krémtúrót is, nekünk most nem volt itthon - majd eközben a tojásfehérjéket felverjük. A tejet a zselatinnal felforraljuk és csomómentesre keverjük. Ha kihűlt akkor hozzákeverjük a túrós masszához, majd jöhet bele a felvert tojásfehérje.
A formát kiolajozzuk, majd mehet bele a massza. Nekem pont tele lett...:) Egy éjszakára a hűtőbe tesszük, majd másnap a gyümölcsöket pürésítjük, és ízlés szerinti édesítőszer mennyiséget adunk hozzá, és a lyukakba betöltjük a pürét.

Mindenkinek nagyon kellemes vasárnap délutánt kívánok!



24 megjegyzés:

  1. Csodálatosan szép ! Nagyon finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Csodásan néz ki, nagyon ügyes vagy! Jó persze a forma is :)

    VálaszTörlés
  3. Csodaszép lett, nagyon dekoratív ebben a formában:)

    VálaszTörlés
  4. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  5. Csodálatos!!! Húúú, de szívesen megkóstolnám, akár ilyen későn is. Mivel nincs ilyen formám (mert rettentő drága) így várom az eredeti receptet, mert ezt nekem is megkel csinálnom.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát Éva tegnap nekiálltam az elkészítésének, de így még sosem jártam mint tegnap. Kicsúszott a tortaforma alja amikor raktam be a hűtőbe...:) Szóval kb. egy óráig takarítottuk fel a túrótortát a földről. Így ma újra nekiállok...:)

      Törlés
  6. Csodaszép lett, gondolom nagy sikered volt vele...

    VálaszTörlés
  7. Csodás valóban, de forma nélkül megvalósíthatatlan, így marad a gyönyörködés a fotóidban, mindent a szemnek! :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Hidd el az eredeti recept ugyanez, csak a tej és a zselatin mennyisége a fele. Amúgy ugyanígy készül, és hozzá mehet a szósz. De ma hozom az eredeti receptet, hogy megmutassam milyen forma nélkül...:)

      Törlés
  8. Nagyon köszönöm és várom :)

    VálaszTörlés
  9. Nagyon tetszik ez a forma, nekem is be kéne szereznem egyet. Szuper finom lehetett a tortád!:)

    VálaszTörlés
  10. Lilla, ez a torta egyszerűen gyönyörű!! ...és finom is, biztos vagyok benne. Nyam-nyam...

    VálaszTörlés
  11. hol lehet ilyen formát vásárolni????? kb mennyibe kerül???

    VálaszTörlés
  12. Bocsi a két csomag zselatin hány gr? Mert többféle csomagolást lehet kapni.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...