2013. november 10., vasárnap

Sült kakascombok pikánsan, téli almakompóttal

Márton napra liba helyett: Megint kakas :)
Nagyon finom húsa van, és rengeteg elkészítési módja lehet, de nekem a legkedvesebb része a combja, méghozzá sütve. Finom, omlós, szaftos :)


Hozzávalók:

Húshoz:2-2 kakas alsó,- és felsőcomb, 1 tk. pirospaprika, 1 tk. só, kevés cayenne bors,  frissen őrölt bors, 3 ek. víz, 1 nagy ek. kakaszsír/sertészsír (sütőzacskó)
Almakompóthoz: 10 közepes édes keményebb alma, 1 tk. fahéj, 1 mk. kardamom, 1 tk. szegfűszeg, 1 ek. foly. édesítőszer (steviás), 1 nagyobb citrom leve



Elkészítés:

A húsokat a zacskóba rakjuk, beleöntjük a fűszereket és jól beledorzsöljük velük a húsokat. Belekanalazzuk a vizet és a zsírt, majd összekötjük a zacskót, egy-két helyen megszúrkáljuk, és mehet be egy tepsibe, majd 180 fokon 1 órán keresztül sütjük. Végül kibontjuk a zacskót, és 200 fokra feltekerjük a sütőt, és tovább sütjük pirulásig - kb. 10 perc.

Az almakompóthoz, az almákat megpucoljuk, negyedeljük, majd vízzel és a fűszerekkel addig főzzük, amíg félpuha nem lesz. (Én kb. forrásig szoktam)

Tipp: A keletkezett szószhoz én adtam egy ek. mézet, és sűrűre főztem a gázon, ezzel locsoltam meg a combokat tálaláskor.

A Párom természetesen kapott hozzá sült burgonyát. (Megpucoljuk, uborkagyalun legyaluljuk, majd forró zsírban ropogósra sütjük.)

7 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek a combok, finom lehetett a kompóttal! :) Meg persze a sült krumplival! :)

    VálaszTörlés
  2. Ha már liba, legyen... kakas:-) Szépre sütötted a combokat!

    VálaszTörlés
  3. De szép:) S finom:) Megkívántam az almakompótot:)

    VálaszTörlés
  4. Én már viccelődtem a FB-on, hogy ma lúdlábat ettem, az számít-e? ;-) A kakas amúgy jöhet nekem is! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon régen ettem kakascombot, ide kívánkozik hozzám olyan guszta!!! :-)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon kívánatos combocskák!! :o) Megenném... :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...