2014. május 5., hétfő

Csokoládétorta

A hétvégi süti felvonás második szereplője a csokoládétorta volt, ami még utószülinapi tortaként is funkcionált. 
Szerintem igazi csokoládé bomba, Ildinek ezer hála a receptért :)

Hozzávalók:

Tésztához:
6 tojás,
3 ek. liszt,
3 ek. kakaó,
6 ek. porcukor,
1 tk. vanília kivonat, 
1 késhegynyi szódabikarbóna

Krémhez:
200 gr étcsokoládé,
200 gr tejszín (30%-os),
100 gr szobahőmérsékletű vaj,
100 gr porcukor,
1 tk. vanília kivonat



Elkészítés:

Én 20 cm-es tortaformába sütöttem a piskótát, méghozzá úgy, hogy a fehérjéket habbá vertem, amikor már majdnem teljesen kemény a hab, mehet bele a porcukor, aztán a tojássárgák egyenként. Mindezt robotgéppel, majd Ildi tanácsára a szódabikarbónával és a kakaóval elkevert lisztet már kanállal forgattam hozzá a masszához. 
A kivajazott, majd sütés előtt kivajazott tortaformát megtöltöttem a masszával, majd légkeveréses üzemmódban 165 fokon 30 perc alatt készre sütöttem.

A krémhez a vajat alaposan kihabosítottam, majd ment hozzá a porcukor. A tejszínt megmelegítettem, majd az apróra tört csokival összekevertem, hogy szép fényes, egynemű krémet kaptam. (Kell neki legalább fél óra, hogy visszahűljön, besűrűsödjön.)
A krémet végül a vajas masszához kevertem, a vanília kivonattal együtt.

A kihűlt piskótát én csak kettévágtam - akarom mondani a Párom kettévágta ;) - majd a krém felével megtöltöttem, ráhelyeztem a második lapot, azt is megkentem vékonyan a krémmel, majd az oldalát is. Végül csokoládé reszelékkel díszítettem. 

ForrásIldikokki


2 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett. Like csokitorta! <3 :)

    VálaszTörlés
  2. Ez tényleg csokibomba. Egyszerű, de nagyszerű. Szeretem az ilyen finomságokat... :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...