2014. június 11., szerda

Frankfurti leves

Nagy-nagy kedvencem, mégis nagyon ritkán készül. A napokban viszont megkívántam, így tegnap vettem is hozzá egy fej kelkáposztát, ma délelőtt pedig még a 40 fokos hőség előtt megfőztem.

Hozzávalók:

500 gr kelkáposzta vékonyra szelve,
1 sárgarépa vékonyra karikázva,
2 pár jó minőségű virsli,
2 szelet bacon szalonna,
1/2 fej vöröshagyma,
1 ek. fokhagymapor,
1 mk. pirospaprika,
só, bors ízlés szerint,
1 mk. majoranna,
1 késhegynyi őrölt kömény,
200 ml mandulatejszín,
1 tk. citromlé,
1 ek. kókuszzsír 
 
Elkészítés:

A zsíron a hagymát és a baconszalonnát megpirítjuk, majd a pirospaprikával megszórjuk. Hozzáadjuk a kelkáposztát, és a sárgarépát, majd kevés vízen megpároljuk. Fűszerezzük, majd felöntjük annyi vízzel, hogy éppen ellepje a káposztát. 
Kb. negyed óra, 20 perc alatt elkészül. Ekkor hozzáadjuk a felkarikázott virslit. Pár perc alatt megfő. Addig a citromlevet kikeverjük a mandulatejszínnel.
Egy merőkanálnyi lével kikeverjük a tejszínt és hozzáöntjük a levesünkhöz, egyet forralunk rajta, majd elzárjuk, és tálalhatunk is.

Megjegyzés:
Nem paleó módon a mandulatejszín helyett tejfölt használhatunk, és ez esetben kimaradhat belőle a citromlé.
Továbbá készülhet bármilyen más magtejszínnel, esetleg kókusz, vagy zabtejszínnel is. 
Egy nagyobb burgonyát raktam a nem paleó változatba a család többi tagjának ;)
Ha sűrűbbre szeretnénk (én a nem paleó változatban alkalmaztam) egy ek. keményítőt - esetemben tápióka - keverhetünk a tejszínhez/tejfölhöz.

3 megjegyzés:

  1. Szeretjük mi is, nem is tudom én sem, miért nem főztem még soha (tényleg) :D

    VálaszTörlés
  2. Én is nagyon szeretem ez a levest, nagyon finom. :)

    VálaszTörlés
  3. Ez a kis könnyű leves jól jönne nekem is most. Egész nap úton voltam, nincs itthon semmi kaja, most meg már nincs kedvem és erőm főzni, olyan fáradt vagyok...
    Küldjél légy szíves egy tányérkával...! :))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...