2014. július 2., szerda

Borskéregben sült sertésszűz citromos újburgonyával

Már régóta terveztem, hogy sertésszüzet fogok készíteni, de eddig boltban nem vásároltam, így most, hogy volt házi végre sort kerítettünk rá.
Elsőre egy igazán egyszerű recept mellett döntöttem, amiért köszönet az Ízbolygó blognak.


Hozzávalók:

Húshoz:
1 szép darab sertésszűz,
színes bors,
himalája só,
zsír/olívaolaj

Körethez:
 5-6 szem nagyobb újburgonya,
himalája só, 
színes bors,
2 ek. citromlé,
olívaolaj/zsír


Elkészítés:

A szűzet lehártyázzuk, majd letöröljük róla a nedvességet.
Minden oldalát besózzuk, borsozzuk, majd egy kizsírozott/olajozott teflonserpenyőt felhevítünk, és a hús minden oldalára kérget sütünk.
Ezt követően áthelyezzük egy tepsibe a húst és 120 fokra előmelegített sütőben 20 perc alatt készre sütjük alufólia alatt. Ha elkészült, kicsit pihentetjük, majd felszeleteljük.

A burgonyát megmossuk, jól megdörzsöljük, majd felkockázzuk, és egy kiolajozott/zsírozott tepsibe pakoljuk. 
Sózzuk, borsozzuk, és meglocsoljuk a citromlével. 20 perc alatt 200-220 fokon készre sütjük. (A végén én 250 fokon grilleztem még 2-3 percet).

TIPP: Paleósok készítsék a köretet édesburgonyából.



3 megjegyzés:

  1. Egyszerűen nagyszerű! A citromos krumplival igencsak kíváncsivá tettél:-)

    VálaszTörlés
  2. Tényleg tökéletes, ha jó a hús, nem kell túlbonyolítani, elég a só, bors...

    VálaszTörlés
  3. Hmm... ez aztán a finomság! :P

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...