2014. július 20., vasárnap

Citromtorta

Ezt a tortát amint megláttam Évinél a Paleországon tudtam, hogy ki fogom próbálni, mert nagyon tetszetős volt. Vendégeknek készült, és nem is teljesen úgy mint Éviéknél, mert ez nem lett paleó, szimplán csak gluténmentes. 


Az én változatom így fest:

Hozzávalók:

Tészta:
150 gr mazsola és aszalt áfonya vegyesen,
200 gr mandula,
egy csipet himalája só

Krém:
400 ml tejszín/kókusztejszín (nálam most állati eredetű 30%-os tejszín),
5 ek. eritrit,
3 tojássárgája,
5 ek. citromlé,
1 rúd vanília kikapart magjai,
3 tk. zselatin,
100 ml víz


Elkészítés:

Az alapot már nagyon sokszor készítettem, nálam kb. ez minden nyers torta alapja. A mandulát és az aszalt gyümölcsöket beáztatom 10 percre, majd leszűröm, és leturmixolom. Hozzáadom a csipet sót, majd egy 20 cm-es tortaforma aljába nyomkodom. Berakom a mélyhűtőbe, majd elkészítem a krémet.
200 ml tejszínt, a tojássárgákat, a citromlevet és az eritritet felfőzöm lassú tűzön, amíg be nem sűrűsödik. A kikapart vanília magokat is hozzáadom, majd félrerakom kihűlni. A zselatint a 100 ml vízben felfőzzük, azt is hagyjuk hűlni. A maradék 200 ml tejszínt kemény habbá verjük, majd amikor a krém minden hozzávalója kihűlt összekeverjük, és a mélyhűtőből elővett tortalapra öntjük.

Megjegyzés: Én a krémbe nem tettem levendulát, csak dízsítésnek, aki szereti az ízét, nyugodtan tegyen a krémbe is belőle. 

Ha a krém megszilárdult, már vághatjuk is ;)

Évi ezer hála a receptért!



2 megjegyzés:

  1. Lilla, hát ez annyira jól néz ki! De jó lenne most egy szeletke... :P

    VálaszTörlés
  2. Csodaszép, s hűsítő lehet citromosan ebben a melegben.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...