2015. szeptember 10., csütörtök

Fűszeres keksz

Tegnap megérkezett a szuper keksznyomdám, így gyorsan fel is avattam a kislányom segédletével. Én összedolgoztam a keksz hozzávalóit, kinyújtottam, a többi feladatot pedig már Patrícia csinálta, ő nyomdázta nekem őket, és pakolta a sütőlapra a kekszeket. 

Hozzávalók:

80 g darált vaníliás xilit (1 tk. vaníliaport daráltam össze 150 g xilittel, ebből mértem ki a 80 g-ot)
1 tk. keksz fűszer (kardamom, fahéj, gyömbér, csillagánizs),
1  citrom reszelt héja, 
2 ek. citrom lé, 
2 kisebb tojásfehérje,



Elkészítés:

A száraz hozzávalókat elvegyítjük, majd szépen hozzáadjuk a nedves hozzávalókat is, és összedolgozzuk a tésztát. 

A kéz melegétől tökéletesen nyújtható masszát fogunk kapni. Két szilikon lap között vékonyra nyújtjuk a tésztát, és tetszés szerinti formákat szaggatunk belőle. 

Én ezt a keksznyomdát (pontosabban fondanthoz írja, de kekszekhez is tökéletes) használtam hozzá: 

A kekszeket előmelegített sütőben 200 fokos sótőben kb. 8 perc alatt készre sütjük. 

Keksz alapötlete: Troll a konyhámban

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...