2012. október 16., kedd

Enni határok nélkül... - Vargabéles

Imádok mindenféle konyhát kipróbálni, nagy kedvenceim közé tartoznak a mediterrán konyhák, de előszeretettel főzök mindenféle nemzet konyhájából, így változatosabb lesz az étrendünk is.

Edi hirdette meg az enni határok nélkül című játékát, amelynek lényege, hogy minden versenyző egy másiknak ad feladatot, olyat, amelyben meghatározza, hogy mely nemzet, vagy tájegység ételeiből kell választania és főznie a versenyzőtársnak. Nekem a feladatot Edó adta. Nagyon lelkesen neki is álltam keresgélni, hogy mit is készítsek, ugyanis székely konyhát kaptam feladatul. Hát megmondom őszintén kicsit ki is fogott rajtam, mert elég kevés hiteles forrást találtam a recepteket illetően. Így egy kicsit mellékvágányra is futottam, és a székely konyhából erdélyi konyha lett. Ráadásul mindezt azért, mert nem akartam székely káposztát készíteni, és mivel csak ebben az egyben voltam biztos - tudom kérdezhettem volna, de addigra már elkészült a saját kreáció - ezért az Erdélyből - Kolozsvárról - származó vargabéles mellett döntöttem.
 
Mivel így kicsúsztam az időből, így nem készítettem el a székely ételt, de kérlek benneteket akik olvastok, küldjetek nekem recepteket, és ígérem a napokban  - legkésőbb hétvégéig - pótolni fogom a hiányosságomat.
 
 
Hozzávalók:
 
25 dkg túró, 2 réteslap, 12 dkg cérnametélt - eredeti recept szerint széles laska - 1 cs. van. cukor, 10 dkg cukor, 1 kis doboz tejföl, 1 tojás, kevés vaj

 
Elkészítés:
 
A metéltet kifőzzük és leszűrjük. A réteslapokat ketté választjuk, majd a felét a kiválasztott tepsihez igazítjuk, és 3 réteget lerakunk, úgy, hogy a lapok közé vajat kenünk. Majd a tojást kettéválasztjuk, a fehérjét felverjük és az összes hozzávalót a metéltet is, összekeverjük és a réteslapok másik felével beterítjük - ugyanazon módszerrel, mint amit a tepsi aljába helyeztünk.
200 fokon 30 perc alatt készre sütjük. Ha kihűlt, felvágjuk majd porcukorral meghintjük.
 
 
 
 

18 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Eddig még nem sütöttem ezt az édességet!

    VálaszTörlés
  2. Ez tudom, hogy nagyon finom:) ettem, bár nem én készítettem:)
    Bár a székelykáposzta sem azért székelykáposzta, mert a székelyek készítették, hanem egy Székely nevű íróról kapta a nevét:)
    És azt is nehéz elválasztani, hogy mi székely étel és mi erdélyi:) Nem volt könnyű dolgod:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Legalább azt is megtudtam, hogy a székelykáposzta sem székely...:) Erdélyi ételeket könnyebben talál az ember, mint kimondottan székely ételt az tuti. Köszi, hogy leírtad, mert így legalább nem írok legközelebb butaságokat!

      Törlés
  3. Nagyon fincsi lehet, bár még soha nem készítettem! :) A képeket elnézve itt az ideje! :)

    VálaszTörlés
  4. Csodás finomság ez! Mindennap figyeltelek, vártam nagyon a receptet, így tegnap nem is sorsoltunk a gyerekekkel - megvártunk! Estére írom az összefoglalót a játékról, és akkor sorsolunk is, bár úgy érzem olyan klassz ételek születtek, hogy mindenki nyert vele , még aki nem játszott - az is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, várom a sorsolást és az összefoglalót...:)

      Törlés
  5. Nagyon jól néz ki a vargabélesed, és én még ilyet sem ettem :(
    Nálam van már pár erdélyi étel, ha bemész a "Recept-böngésző"-be, mindjárt a tartalomjegyzékem alatt, akkor a levesek között találsz kétféle csorbát, a sertés húsoknál cserépedényben sütött töltelékes káposztát, erdélyi rakott káposztát, nyári töltött káposztát, a marha húsoknál csángó rostélyost, a zöldséges egytálételeknél töltött cukkinit Torockói módra, a sós tésztaféléknél erdélyi galuskát, erdélyi rakott túrós laskát, a süteményeknél ordás pitét, Torockói hamuzsákot, a kelt kalácsoknál raháttal töltött vaníliás kiflit, somodi kalácsot. Hát talán ennyi, ha van időd, nézzél körül nálam....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú itt aztán van választék, a baj az, hogy nem tudom ezek közül melyik konkrétan székely...:(

      Törlés
    2. Hát ezt én sem nagyon tudom :(

      Törlés
  6. Olyan régóta készülök sütni. Régen nem szerettem, aztán pár évvel ezelőtt egy főiskolai terepgyakorlaton Kárpátalján ez volt a vacsora után desszert, és annyira finom volt, olyan jól esett - rájöttem, hogy milyen finomságos. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is ritkán eszem, készítem, pedig nagyon finom...:)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...