2012. október 27., szombat

Mákos-almás torta almapürével

Az Ország tortája nagy kedvencünk lett, és szerintem az itthoni verzió igazán jól sikerült, nem érdemes több száz forintot kiadni egy-egy szeletért.
 
Ezért amikor ezt a sütit kóstoltam, és megkaptam utána hozzá a receptet, egyből a tortára asszociáltam, és gyorsan el is kellett készítenem. Ma újra készül tepsiben sütve, így talán még kiadósabb lesz. Mindenkinek ajánlom, hogy próbálja ki, mert ez egy igazán lágy, omlós, ízes süti, amiből egy szelet tutira nem elég...:)


 
Hozzávalók:
 
tésztához:1 bögre liszt, 1 bögre porcukor, 1 bögre mák, 1 bögre tej, 10 dkg vaj, 1 tojás, 1 cs. sütőpor, 3 db alma
almapüréhez: 4 db alma, 10dkg cukor, 1/2 cs. forraltbor fűszer
torta tetejére: 3 dkg étcsoki, 1/2 dl tejszín

 
Elkészítés:
 
A tésztához a tojást a cukorral kikeverjük, majd az almát lereszeljük, a többi hozzávalót is hozzákeverjük a tojásos keverékhez, majd egy 20 cm-es tortaformát kivajazunk, kilisztezünk, és beleöntjük a masszát. Előmelegített sütőben 190 fokon 30 perc alatt készre sütjük.
 
A püréhez a cukrot megkaramellizáljuk, majd a szeletekre vágott almával összefőzzük. A fűszerrel ízesítjük, majd botmixerrel összeturmixoljuk.
 
A végén a csokimázhoz a tejszínt és a csokit összeolvasztjuk, és bevonjuk vele a torta tetejét.
 
 

Aki kibírja várja míg teljesen kihül a tészta a pürével töltheti is a tortát...:) Én ezt nem bírtam kivárni, ezért nálunk mellé került a tortának és a tetejére díszítésnek. 

20 megjegyzés:

  1. Mákos-almás, nagyon jó párosítás, biztosan nagyon finom! :) Főleg ezzel a finom, fűszeres almapürével, szerintem mi is nagyon szeretnénk! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet! Guszta nagyon, pikáns lehet ez az almakrém!

    VálaszTörlés
  3. Fantasztikusan néz ki, jól áll neki a "tortaság"! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jól néz ki, a mák és az alma nagyon finom együtt. Hogy bírod még a munkákat a konyhában? Gondolom már szép nagy a pocakod :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, még egész jól, bár azt mondták, hogy nem hiszik, hogy sokáig húzom...:) Ma pedig még parkettázunk, szobát rendezünk...:)

      Törlés
    2. Akkor jó munkát, csak nagyon vigyázz magadra!

      Törlés
  5. Mikor megláttam, az ország tortája jutott eszembe. Ez jóval egyszerűbb, de azért hasonlóan finom lehet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen nekem is ez jutott eszembe, de tényleg gyorsabb...:)

      Törlés
  6. Nagyon finom lehet:) Nem ettem még az ország tortájából sem, ez tényleg nagyon hasonló hozzá.

    VálaszTörlés
  7. Almás, mákos sütiket készítettem, nagyon találnak ketten. Finom lehet a tortád, megkóstolnám! :-)

    VálaszTörlés
  8. Tényleg szuper lett, szívesen megkóstolnám én is, pedig a mákos sütiket nem nagyon kedvelem :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...