2014. január 22., szerda

Tejes kávé kicsit másként - laktóz- és cukormentes

Ez a bejegyzés csak azért született meg, mert mostanában rengeteg tojásfehéjés recpetem van, így szeretnék ötletet adni tojássárgája felhasználásához is. 

Még a nem paleósok is bátran próbálják ki, mert szerintem nagyon-nagyon finom így a kávé :)

Hozzávalók:

4 dl forró víz, 2 ek. olvasztott kókuszzsír, 2 tojássárgája, 2 tk. eritrit



Elkészítés:

A tojássárgákat kikeverjük az eritrittel, majd előkészítjük a botmixerünket, és felváltva, óvatosan folyamatosan működtetve a botmixert hozzáadjuk a forró vizet és a kókuszzsírt.

Én ha ekkora adagot készítek akkor kisebb adagokban a fagyasztóba rakom őket, vagy pedig külön dobozkákba a hűtőbe. Ha pedig marad fehérjém amit nem használok el, szintén egy dobozban gyűjtöm őket, és ha elegendő mennyiség (8-10 db) összegyűlik, akkor tojásfehérje túrót készítek belőle. 

A totu receptet itt találjátok: 

Tipp:
Az elkészült "tejet" nem csak kávéba tudjátok felhasználni, hanem tökéletes a belőle készült kakaó, és a banános turmix is. 

Persze mindezt csak friss tojásból ajánlom elkészíteni hiszen nyersen kerül a szervezetünkbe a tojás, így csak óvatosan! 

4 megjegyzés:

  1. Meg kell h mondjam, nagyon szkeptikus voltam! Csak félve mertem megkóstolni. De pozitívan csalódtam! Köszi a receptet. Meg a diós piskóta receptet is, az is nagyon finom :) a héten most sütöm harmadjára :))

    VálaszTörlés
  2. Ha a víz elég forró (minimum 60 C fokos), akkor nem marad nyers a tojás.

    VálaszTörlés
  3. Ez nagyon nagy ötlet! köszönjük! hol találom a diós-piskóta receptjét? segitsetek, köszi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, remélem ízlett ;) Így készítem a diós piskótát: http://megfozlek.blogspot.hu/search?q=di%C3%B3torta

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...