2014. január 5., vasárnap

Tökfőzelék

Hát az úgy kezdődött, hogy én a tököt - és sok-sok más zöldséget - nagyon-nagyon nem szerettem. Aztán jött a paleo, kísérletezgetések, és kezdtem megszeretni...:)
Ja, és az alapelem: kapor. Ha valaki nekem egy éve azt mondja, hogy szeretni fogom kiröhögöm. Sosem volt itthon, akárcsak a kömény. Most a legalapvetőbb fűszereim közé tartoznak :)
A tökkel most a következő a helyzet: tele van a fagyasztó gyalult tökkel, és havonta egyszer-kétszer előveszünk egy adaggal és az egész család szívesen megeszi. Ki tejföllel, ki anélkül - ez vagyok én :)...

Szóval én így készítem:


Hozzávalók:

1 kg gyalult tök, annyi víz ami épphogy ellepi, 1 kisebb fej hagyma, 1 tk. pirospaprika, 1 tk. só, 2 ek. kapor, ízlés szerint tejföl/kókusztejszín

Elkészítés:

A hagymát egy evőkanál sertészsíron megpirítjuk, majd hozzáadjuk a pirospaprikát, és a sót. Mehet bele a tök - akár fagyasztva is - és annyi vízzel engedjük fel, ami éppen ellepi - ne legyen több, mert akkor már leves lesz, nem főzelék. 
Kb. fél óra alatt készre főzzük, és a végén beleszórjuk a kaprot is. 

A befejezésnél többféle módon járhatunk el:

1. A tejfölt/kókusztejszínt tálaláskor adjuk hozzá. (én így szoktam)
2.Egy kis pohár tejfölt kikeverjük egy ek. liszttel, és behabarjuk vele a főzeléket.
3. Paleos habart változatnál a 1 dl kókusztejszínt kikeverünk egy lapos evőkanál tápióka/nyílgyökérliszttel és ezzel habarjuk a főzeléket. 

Tipp: 
A képen ugyan nem szerepel, de én minden alkalommal jó adag sertéspörkölttel készítem :)

8 megjegyzés:

  1. Én nagyon - nagyon szeretem:) Kaprot is:)

    VálaszTörlés
  2. Én nagyon szeretem a tökfőzeléket. Szigorúan kaporral. Sajnos a gyerekek nem eszik meg...

    VálaszTörlés
  3. Én is nagyon szeretem! Bár én rántani szoktam, nagyon kevés zsiradékon (1 evőkanál) egy kevés (1/2 evőkanál) zabpehelyliszttel és fokhagymával. Tejföl helyett egy kis hulala vagy tej is kerül bele. :-)A többi ugyanez. :-)

    VálaszTörlés
  4. De jó is lehet ilyenkor télen egy tányér tökfőzelék :-)

    VálaszTörlés
  5. Én nagyon szeretem a tökfőzeléket, jó sok kaporral. Pont a hétvégén volt sült oldalassal. :)

    VálaszTörlés
  6. Én is felnőttként szerettem meg, nagyjából így készítem! :) Szerencsére a gyerekek is megeszik, bár nem túl gyakran kerül asztalra! :)

    VálaszTörlés
  7. Öt csillagos recept :). 11 hónapos kisfiamnak csináltam ebédre (pirospaprika nélkül, kókuszkrémmel) és nagyon ízlett neki. Még az apukája is evett belőle, aki nem rajong a tökért :). Nagyon szépen köszönjük a receptet. Tejallergiásoknak is tökéletesen kiváló :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsánat, csak most olvastam a hozzászólásodat. Köszönöm a visszajelzést :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...