2012. május 28., hétfő

Lusta asszony rétese

A hétvégénk végre pihenéssel és barátokkal telt, és még az idő is nagyon kegyes volt hozzánk. Szombaton mi mentünk kertipartira, tegnap pedig mi vártunk vendégeket.
A héten Illéskrisznél láttam meg a bólyi túrós receptjét, és eszembe jutott, hogy milyen régen is csináltam ilyen finomságot. Mi mindig megbolondítjuk egy kis gyümölccsel, főleg így nyár felé, igazán üdítő édesség tud lenni.
Szombaton a vendégségbe is vittünk magunkkal egy tepsivel, majd tegnap a barátokat is ezzel a sütivel vártuk, mert akkora sikert aratott előtte nap, hogy mindenképpen kijárt az ismétlés neki...:)


Mindenféle gyümölccsel el tudom képzelni, de azt hiszem, hogy nálunk most az alma-eper párosítás lesz a nyerő egy darabig...:)

Hozzávalók:
25 dkg rétesliszt, 20 dkg cukor, 10 dkg vaj, 3 db tojás, 2.5 dl tej, 50 dkg túró, 2 cs. vaníliás cukor, 1 cs. sütőpor, 1 alma, 10 szem eper, 3 ek. tejföl, és plusz vaj a kikenéshez



Elkészítés:
A lisztet, a cukrot, és a sütőport összekeverjük. Majd egy 30x40 cm-es tepsit kikenünk vajjal, és a lisztes keverék feléve meghintjük. A vajat ketté vesszük, és a felét rámorzsoljuk a lisztes keverékre. A túrót a vaníliás cukorral és a tejföllel - vagy joghurttal - kikeverjük, és a vajra egyengetjük. A gyümölcsöt apróra vágjuk, majd megszórjuk vele a túrót. Erre jöhet a lisztes keverék másik fele. Végül a vaj másik felét felolvasztjuk, összekeverjük a tejjel és a tojással, és ez a keverék kerül a lisztes keverékre.
180 fokra előmelegített sütőben 45 percig sütjük. Ha langyosra hűlt porcukorral megszórjuk és felkockázzuk...:)


Remélem Nektek is jól telt a hosszú hétvégétek...:) Aki holnap már dolgozik, annak kitartást ez a hét csak négy napos...:)

33 megjegyzés:

  1. Imádom én is, azt hiszem újra készítek én is, mert most nagyon megkívántam! :))

    VálaszTörlés
  2. Én is nagyon szeretem:)

    VálaszTörlés
  3. Nálunk is nagy kedvenc, és én is mindig jól megszórom gyümülccsel.:)

    VálaszTörlés
  4. Olyan gyögyörű,hogy nem lusta asszony rétesének nézz ki,hanem gondos háziasszony rétesének:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, és a név is kicsit csalóka, mert azért nem olyan gyors az elkészítése...:)

      Törlés
  5. Nagyon jól néz ki, már sok helyen megcsodáltam de én még sosem sütöttem ilyet. A eper, alma tényleg finom lehet benne, bár én áfonyával is el tudom képzelni, csak túróm nincs:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, áfonyával is igazán klasz lehet. A túrót nem tudom mivel lehetne helyettesíteni, de majd gondolkodom rajta...

      Törlés
    2. Őszibarackkal is nagyon finom :)

      Törlés
  6. Gyümölcs nélküli, csak túrós változatát szoktam sütni, de ki fogom próbálni a gyümölcsös változatát is.
    Nagyon guszták a róla készült fotók!

    VálaszTörlés
  7. Na most aztán ezt nekem is meg kell csinálnom, olyan guszta lett! Imádom a túrós sütiket, megcsinálom a hétvégén.
    Nem csodálom, hogy ismételni kellett!:-)

    VálaszTörlés
  8. Szoktam sütni,de gyümölcs nélkül,most kipróbálom így is!Nagyon guszta a Tiéd!!

    VálaszTörlés
  9. Nagyon finom lehet! Én is kipróbálnám, de egyelőre... túróhiány:( Na majd egyszer. Addig gyönyörködök a tiedben:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Emi, Tescoban nincs nálatok lengyel túró?

      Törlés
    2. Hát sajnálom, pedig tényleg nagyon finom...:)

      Törlés
  10. Húúú! Kérek szépen egy kockát! már nagyon sokszor szemeztem ezzel a sütivel, de ez volt az utolsó csepp a pohárban mihelyt kifogyok végre az édességből elkészítem :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Küldenék, de itt percek alatt hűlt helye van...:)

      Törlés
  11. Nagyon guszta, és tényleg nem tűnik olyan nehéznek, még én is megcsinálnám:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát tényleg nem néhez, csak összeszórod és kész is...:)

      Törlés
  12. El is hiszem hogy sikere volt a sütidnek, nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  13. Napok óta nem jártam nálad sem időhiány miatt, azóta mennyi finomságot készítettél - nem tétlenkedél, az biztos! Nagyon jól néz ki nálad is a lusta asszony rétese. Ez most nagyon jól jönne nekem! :D Hónapok óta szemezek vele én is, jó lenne már rászánni magam az elkészítésére. :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki, tényleg nagyon fincsi, jó gyümölcsös, túrós...:)

      Törlés
  14. Nagyon köszönöm!!!! Ezerrel törtem az agyam milyen sütit kéne legyártani sütifüggő sógorom látogatására, nagyjából nulla idő és energia ráfordításával:) Nagyon jókor jött a recepted, soha nem ettem még ilyet, kölcsön veszem, ha megengeded?

    VálaszTörlés
  15. ki probàlom èn is...csak itt a tùrò nem olyan mint magyarba,hanem krèmesseb.:(...nem marad benne liszt csomòß

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...