2014. január 11., szombat

Sült zeller - avagy a paleo "sült krumpli"

Hát ez úgy volt, hogy én nem szeret(t)em a zellert. Főzve, és nyersen még most sem, mert egyszerűen nem szeretem a jellegzetes ízét, és szagát, és ez szerintem már így is marad...

Na de már annyiszor jött velem szembe az interneten, hogy sült zeller így, sült zeller úgy, sütőben, hasábra vágva, vékonyra karikázva, hát hagytam magam egy körre elcsábulni, és az első szembe jövő zellert megvettem, lesz ami lesz alapon. 

Tudom ez sokatoknak nem lesz újdonság, de akik úgy vannak vele, ahogy én voltam kb. fél évvel ezelőtt azoknak ajánlom ezt a bejegyzést :)

Így javaslom mindenkinek aki hasonlóan érez, tegyen egy próbát :)

Tökéletes hús mellé köretnek, vagy akár magában mártogatóssal tv előtt "mozizva" elrágcsálni.


Elkészítés:

1 főre: 1 nagy fej zeller, ízlés szerinti zsiradék - nálam kókuszzsír, sertészsír keveréke - só, és egy csiper cayenne bors

A zellert megpucoljuk, vékony hasábokra vágjuk és forró zsiradékban kisütjük, pont mintha hasábburgonyát készítenénk. Ha megsült lecsepegtetjük a zsírt, majd sózzuk, és ha szeretjük a csípős ízt, akkor kevés cayenne borssal fűszerezzük.

Lehet persze sütőben sütni, kevés olívaolajjal megspriccelve, vagy hasábok helyett uborkagyalun vékonyra szelni, és chipsnek megsütni, denekem eddig ez jött be a legjobban. 

Sütés közben elveszti a jellegzetes ízét, és - legalább is nekem - tökéletes "sült krumpli" élményt nyújt. 

8 megjegyzés:

  1. Most elgondolkodtattál erősen....kipróbálós! :) Ja, és nekem újdonság volt ez a recept!

    VálaszTörlés
  2. Zellert nagyon szeretem így biztos egyszer kipróbálom mert kíváncsi vagyok sütve milyen az íze?

    VálaszTörlés
  3. Nekem ez mindenképpen újdonság! Nálunk a zeller csak húsleves, esetleg zöldségleves tartozéka. De hogy sütve is jó... Kíváncsivá tettél!

    VálaszTörlés
  4. Chipset szoktam belőle készíteni. Ki fogom próbálni így is. Szeretem.

    VálaszTörlés
  5. Ez nagyon érdekes, különleges lehet, még nem is hallottam róla! Nekem is újdonság :-) Érdemes lenne kipróbálni. Én amúgy szeretem a zellert nyersen is salátákba, savanyúságként is, főve is pl. levesekben....

    VálaszTörlés
  6. Na ezt én is ki kell próbáljam:)

    VálaszTörlés
  7. minden szót úgy írtál le ahogy én gondolkodtam a zellerről most viszont erőt vettem magamon lementem vásároltam és kipróbáltam mert nagyon rákívántam a "sült krumplira" hát ez valami isteni fincsiiiiiiiiiiii kösziiiiii :)))) <3

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...