2013. május 23., csütörtök

Váncza projekt paleosítva, avagy a szilveszter-sütemény átalakulása mandulás "linzerré"

Már az elejétől kezdve követem Mónika blogját, amin megkísérli - nagyon eredményesen - az összes receptet elkészíteni Váncza József süteményes könyvéből.


Én eddig csak szemezgettem a receptekkel, de a hétvégére végül döntésre jutottam. Megpróbálok kísérletet tenni a szilveszter-sütemény paleosítására. Imádom a linzer jellegű süteményeket, így emellett döntöttem első körben. 

Akkor lássuk, hogyan sikerült: 


Nem mondom, hogy olyan szép lett mint az eredeti, és sok hasonlóság nincs küllemre köztük, de ízre valami mennyei volt. Tényleg visszaadja a linzer érzést...:) 

Hozzávalók: 

12,5 dkg darált mandula, 7,5 dkg xilit, 5 dkg kókuszzsír, 1 tojás, 1 rúd vanília kikapart magja, cukormentes lekvár töltéshez, 1 ek. kakaópor

Elkészítés:

A kókuszzsírt felolvasztjuk, majd a többi hozzávalókkal jól összekeverjük, majd félbe vesszük a tésztát és az egyik feléhez hozzákeverjük a kakaóport. Tepsire egy 20 ft-osnak megfelelő méretű adagokat halmozunk - egymástól messze, mert nőni fognak - majd forró sütőben kb. 10-12 perc alatt készre sütjük.

Egy kakaós és egy sima lapot tapasztunk össze lekvárral. Nekem ebből a mennyiséből 15 db lett. Kb. tenyér méretűre nőttek meg...:)

Tapasztalat: Ha valaki a paleo verziót választja, akkor az én receptemben szereplő kókuszzsír mennyiségét csökkentse, kb. 2-3 dkg-ra, mert akkor nem fog ennyire szétfolyni a "linzer". Várjuk meg amíg kihül és utána szedjük fel a papírról - vagy szilikon lapról a sütiket. 




8 megjegyzés:

  1. Nagyon jó kis receptet alkottál a szilveszter sütemény receptjéből,talán pluszba kellett volna még több mandula lisztet adni, hogy jól gyúrható tészta legyen:)
    Viszem is a receptet linkjét a receptem mellé:))

    VálaszTörlés
  2. Biztos nagyon finom , guszta! Ezt a receptet én is kinéztem csak még eddig nem csináltam meg!

    VálaszTörlés
  3. Érdekes, hogy mit ki nem lehet hozni ezekből a receptekből:) Így is finom lehet.

    VálaszTörlés
  4. Huu tetszik az otlet! Remelem, meg sok reformositott Vancza-receptet latunk majd nalad! Imadom a reform dolgokat es a Vancza-fele sutiket is (ja meg, Monika blogjat). :)

    VálaszTörlés
  5. Nekem nagyon tetszik így átalakítva is:) A linzert meg különben is mindenki szereti:)

    VálaszTörlés
  6. Imádom a linzert, ez is tetszik, fincsi lehet.

    VálaszTörlés
  7. Annyira tetszik, ahogyan "lefordítod" a recepteket arra a táplálkozásra, amit most hűen követsz. Le a kalappal a kitartásod előtt! :)

    VálaszTörlés
  8. Imádom, amilyen beleéléssel, felpörögve írod a bejegyzéseket, jövök is mindig, ha látom, hogy új bejegyzés van. :)
    A linzer jellegű sütiket imádom én is!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...