2014. április 12., szombat

Banános csokibonbonok - avagy a Schoko banane házilag

Hát az úgy kezdődött, hogy régen rajongtam a bolti Schoko Bananert...Nem kicsit. 
Így amikor régebben ráakadtam Puffinnál a receptjére elhatároztam, hogy megcsinálom. Na de aztán valahogy feledésbe merült, egész mostanáig. Ugyanis újra megláttam Szofinál ezeket a szépségeket, és úgy döntöttem itt az idő...:)

Nekiálltam. Persze cukor, glutén, és tejmentes verzió készült. Valami mennyei lett, kár volt eddig várni.


Hozzávalók (kb. 10 db-hoz): 

1 banán, 
70 gr darált házi háztartási keksz,
2 ek. eritrit,
1/4 rúd vanília,
1 késhegynyi őrölt citromhéj,
1 tk. citromlé,
bevonáshoz: 100 gr magas tartalmú étcsokoládé, 1 tk. libazsír

 


Elkészítés:

Először elkészítettem a háztartási kekszet, méghozzá 50 gr kókuszchips, 150 gr mandula, 20 gr kókuszolaj, és 2 tojás segítségével. Minden ment a turmixba, és az egynemű masszákból korongokat sütöttem, 180 fokos sütőben 12-15 perc alatt. (Forrás: itt)

Az eritritet porrá őröljük a vanília rúddal, majd a többi hozzávalóval a csokin és a zsíron kívül jól összedolgozzuk. Kis golyókat gyártunk, kb. 2 óra alatt a mélyhűtőben megdermesztjük, majd a csokit a zsírral felolvasztjuk és bevonjuk őket. Sütőpapírra helyezzük a bevont golyókat, és fogyasztásig hűtőben tároljuk.

Forrás: Csak a puffin


7 megjegyzés:

  1. De finom lehet és így még egészséges is, lehet büntetlenül nasizni:)

    VálaszTörlés
  2. Finom lehet, de nem cukormentes. A háztartási kekszben van cukor.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A boltiban biztos, sőt abban még glutén is. De ha figyelmesen elolvasod ez házi keksz, amiben eritrit van, nem cukor. ;)

      Törlés
  3. Én még mindig..., nem kicsit, ...de csak veszem :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...