2014. április 19., szombat

Kókuszkocka

A Párom nagy kedvence, és végre le tudtam fotózni, így felkerül a blogra. 

Nem paleo, így akik szeretik a hagyományos desszerteket nyugodtan készítsék el, nagyon finom.

Hozzávalók:

Tésztához:
200 gr liszt,
200 gr kristálycukor,
4 ek. hideg víz,
4 tojás, 
késhegynyi szódabikarbóna

Forgatáshoz:
6 ek. kakaó,
4 ek. cukor, 
víz,
30 gr vaj,
kókuszreszelék a forgatáshoz 



Elkészítés:

A tojásfehérjét kemény habbá verjük a cukorral és a vízzel, majd hozzáadagoljuk a sárgáját, és végül a szódabikarbónával elkevert lisztet. 
Előmelegítjük a sütőt (alul-felül sütés esetén 180 fok) légkeveréses üzemmódben 165 fokra, a tésztát tepsibe rakjuk, majd 20 perc alatt készre sütjük. (Tűpróba)
A kakaót kikeverjük annyi vízzel, amennyit felvesz (ne legyen nagyon híg.) Felmelegítjük a cukorral addig amíg elolvad benne a cukor, lehúzzuk a tűzről, és belekeverjük a vajat. Ha a vaj elolvadt a tészta pedig kihült, akkor ízlés szerint felkockázzuk a piskótát, majd először a csokikrémbe, végül pedig a kókuszreszelékbe forgatjuk.

5 megjegyzés:

  1. Imádom!! :) Milyen kedves tőled, hogy a Paleo mellett ilyeneket sütsz a drágáidnak! Kellemes Húsvéti ünnepeket kívánok Nektek! ♥

    VálaszTörlés
  2. Lilla! Áldott Húsvétot kívánok Nektek! Én is szeretem... jöhet. Idén nem sütök...
    :o)

    VálaszTörlés
  3. Nálunk is nagy kedvenc. De ezer éve nme készült, pedig régebben gyakran sütöttem. Köszi, hogy eszembe juttattad! :-))

    VálaszTörlés
  4. Na, ez az a sütemény, melyet évtizedek óta bárhol, bármikor képes vagyok megenni. Klassz nálad is...

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...