2011. december 6., kedd

Élesztőmentes és finom is

Nem igazán vagyok kibékülve az élesztővel, ezért sokat szoktam kutakodni olyan receptek után amikben nem kell használni, de a végeredmény nélküle is legalább olyan jó lesz, ha nem jobb.
Hát ez a kenyér recept, amit Limaránál találtam, pont ilyen. Tökéletes.
Én ugyan nem íróval készítettem, és kicsivel több szódabikarbónát is tettem bele, így is nagyon finom lett.

Azt hiszem még a jó kis dagasztás nélküli kenyeret is lefogjuk cserélni, mert sokkal kevesebb időt vesz igénybe az elkészítése, és finomabb is...:)

Élesztőmentes kenyér


Recept: 

45 dkg liszt, 3 dl joghurt, 1 dl víz, 2 kk. szódabikarbóna, 2 kk. só, 1 kk. cukor
1 kk. szezámmag, 1 kk. lenmag, 1 kk. napraforgómag

A hozzávalókat egy nagy edényben összekeverjük. Jó ragacsos tésztánk lesz belőle, ezt belisztezett gyúródeszkára helyezzük, mind a négy oldalát felhajtjuk, hogy jó lisztes legyen, ne ragadjon, majd egy sütőpapírral kibélelt jénaiba, vagy más fedővel rendelkező sütésálló edénybe helyezzük. 
A tetejét keresztben bevágjuk, hogy sütéskor szépen kinyíljon majd. 
Fedővel 15 percig, majd fedő nélkül további fél órát sütjük 190 fokra előmelegített sütőben. 


Nekem ennyi idő kellett, de azért nem árt  időnként ránézni, nehogy elégjen a kenyerünk.






Igazán finom, puha belsejű, ropogós külsejű kenyeret kapunk végeredményként, érdemes kipróbálni.

Teljeskiőrlésű liszt és fehér liszt keverékéből is elkészíthetjük.






Ma este készült is hozzá mustáros-kolbászos krém. A receptet holnap hozom hozzá. 


Szép estét kívánok mindenkinek!

2 megjegyzés:

  1. Wow de jól néz ki, gyorsan rákerestem, hogy írtad, hogy Te is gyakran készítesz. Képzeld az enyém estére már olyan kemény mint a kő:)) Nagy büszkén mutogattam a férjemnek, aztán majdnem beletört a foga..:D

    VálaszTörlés
  2. Tényleg jól nézki, és biztosan nagyon finom.

    De azt sosem fogom megérteni, hogy az emberek miért cserélik fel a természetes(ebb) eredetű (élelmiszer jellegű) állagjavítót, vagyis az élesztőt, egy olyan anyagra, amely tulajdonképpen vegyipari melléktermék.
    Ami persze nem rosszabb, csak de nekem jobban tetszik a B1; B2; B6 vitamin, mint a nátrium-hidrogénkarbonát, avagy a kettedszénsavas szikeny :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...