2011. december 28., szerda

Töltött zsemle meggyszósszal

Ma ismét egy gyors finomságot hoztam Nektek. Biztosan sokan ismeritek, mert nekem is a gyerekkorom egyik kedvenc étele volt, azóta is sokszor kerül az asztalra. Édes is, laktató is, és kevés alapanyagból elkészíthető. Ha egy kis túró meg néhány másnapos zsemle van otthon, akkor fél órán belül kész is van az ebédünk, vagy a vacsoránk.


Recept: 

4 db zsemle, 25 dkg túró, 1 tojás, 1 dl tej, édesítőszer, 1 citrom leve és reszelt héja, 1 ek. vaníliaaroma 

meggyszósz: 20 dkg magozott meggy, 1 kk. őrölt fahéj, édesítőszer, 2 ek. tejföl, fél ek. liszt, 1 dl víz


A zsemléknek a tetejét levágjuk, és kikaparjuk a belsejüket. Egy kevés tejjel meglocsoljuk egy evőkanál segítségével, de úgy, hogy ne ázzanak el. 
A túrót a tojássárgájával az édesítőszerrel, a citrom héjával és levével összekeverjük, hozzáadjuk a vanília aromát és a zsemlék kiszedett belét. A fehérjét felverjük, és óvatosan a túróhoz keverjük. 
A tölteléket visszatöltjük a zsemlékbe, majd a levágott tetejüket is meglocsoljuk egy-egy evőkanál tejjel és visszahelyezzük a zsemlékre. Mindegyik tetejére 1-1 kis darab vajat teszünk, majd sütőben 180 fokon kb. 20 perc alatt ropogósra sütjük. 


A meggyszószhoz a meggyet a vízzel az édesítővel és a fahéjjal egy lábosban feltesszük és forrásig melegítjük. majd a tejfölt kikeverjük a liszttel és a hőkiegyenlítés miatt egy-két kanál meggylét merünk hozzá, és jól összekeverjük és visszaöntjük a meggyhez. Besűrítjük a szószt és lekapcsoljuk alatta a gázt. 

Ha nem szeretitek nagyon ropogósnak, akkor először alufólia alatt süssétek, és csak a végén vegyétek le róla, ha viszont jó ropogósan ennétek inkább akkor csak a betöltés után locsoljátok meg tejjel. 

Szoktam úgy is készíteni, hogy 1-1 evőkanálnyi lekvárt a zsemlék aljába, ilyenkor nem készül hozzá meggyszósz.

Próbáljátok ki a meggyszósszal is, szerintem nem fogtok csalódni. 

A szószt egyébként szerintem húsok mellé is tökéletes...:)



2 megjegyzés:

  1. Ez is elkészült tegnap este vacsorára. Én tettem bele még mazsolát is, mert Misi imádja. Nagyon fincsi lett. Hát és a szósz... Még jó, hogy dupla adagot csináltam :) Isteni :)

    VálaszTörlés
  2. A szószt próbáljátok ki hússal is, szerintem úgy is nagyon finom...:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...