2013. december 13., péntek

Disznóöléses káposzta

Káposzta. Az étel amit gyerekkoromban nem hiszem, hogy nagyon meg tudtak velem etetni a szüleim. Aztán ahogy kezdtem felnőni, kezdtem egyre több ízt megszeretni. Ez most ott tart, hogy legyen a káposztának bármilyen fajtája, készüljön belőle szinte bármilyen étel, nekem jöhet. 


Hozzávalók:

1 kg savanyú káposzta, 1/2 kg lapocka, 1/2 kg dagadó, 2 dl natúr paradicsomlé, 8 szem egész bors, só, 2 babérlevél, 1 fej hagyma, 1 tk. pirospaprika, 2 ek. zsír
Nem paleo változatban: ízlés szerint a rántáshoz 1 ek. zsír, 1 ek. liszt, kevés víz

Elkészítés:

A hagymát felkockázzuk, és 2 ek. zsíron megpirítjuk. Hozzáadjuk a pirospaprikát és feloldjuk a zsírban. Mehetnek hozzá a felkockázott húsok, és az egyszer átmosott savanyú káposzta. Jól összeforgatjuk, majd hozzáöntjük a paradicsomlevet, sózzuk, borsozzuk, beledobjuk a babérleveleket, és felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje - azért legyen leve a káposztánknak a végén.
Lefedjük és alacsony lángon legalább két órán keresztül főzzük, hogy a hús omlós, és nagyon puha legyen.

Nem paleo változatban: Ha megfőtt a káposztánk, akkor a zsírt felolvasztjuk, majd hozzádjuk a lisztet és világos barnára pirítjuk. Felöntjük egy kevés vízzel, hogy ne legyen csomós, és a káposztához öntjük. Egyszer felforraljuk, majd tálalhatjuk :)





6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Valahogy nekem is gyerekkorom jut eszembe mert édesanyám kedvenc étele volt így akár szerettem akár nem ebédre ezt kellett ennem és én sem szerettem nagyon. Most magát a káposztát szeretem de ebben a formában paradicsomosan nem sokszor főzöm!

    VálaszTörlés
  2. Én ugyanígy vagyok a spenóttal sárgadinnyével és a sütőtökkel... Az utóbbira a férjem szemtelenül azt mondta - miután elképedve nézte, hogy ÉN sütőtököt eszem - hogy: "Látom, a korral megjött a sütőtök-imádat" :-DDD De a káposztát mindig is szerettem! :)

    VálaszTörlés
  3. Ezt én is szívesen megenném :-)

    VálaszTörlés
  4. A címet olvasva édeskáposztára gondoltam, savanyút még nem készítettem paradicsomosan. De nagyon meggyőző a leírás és a fotó, kipróbálós lesz! :)

    VálaszTörlés
  5. Kedves Lilla! Kellemes ünnepeket kívánok neked és családodnak!

    VálaszTörlés
  6. Miért nem láttam én ezt a bejegyzést eddig?
    Egyébként a bejegyzés elején akárcsak magamat olvasnám. Ugyanis gyerekkoromban velem sem lehetett megetetni, most pedig az egyik kedvenc ételem, de komolyan. Mi káposztás húsnak nevezzük (és nálunk is disznóöléskor készül főként - persze valamikor máskor is elkészítjük, mert tényleg imádjuk).
    Annyira guszta a fotód... :P

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...