2012. július 17., kedd

Ricottatorta málnazselével - sütés nélkül

Tegnap este felhasználtam végre a hűtőben lévő ricottát. Először Gizinél láttam egy nagyon tuti receptet, de arra még nem volt energiám, mert az elmúlt napokban nagyon sokat tettünk-vettünk a ház körül, így csak valami nagyon egyszerűre gondoltam. Így született meg ez a recept, amit mindenkinek szívből ajánlok, mert eszméletlenül lágy, édes, málnás, egyszerűen mennyei...:)

Szóval jöjjenek a képek és a recept...:)


Hozzávalók:

25 dkg ricotta, 4 dl habtejszín, 1 cs. zselatin (nem fix), 1 dl tej, 10 dkg szőlőcukor, 1 citrom leve és reszelt héja
Zseléhez: 2 zselatin lap, 2 marok málna, 1 dl víz


Elkészítés:

A ricottát a felvert habtejszínnel elkeverjük, és hozzáadjuk a citromlevet és a reszelt héját. A tejben felfőzzük a zselatint és ezt is hozzáadjuk a masszához, majd egy kapcsos tortaformába öntjük - nálam 20 centis volt a forma - és berakjuk a hűtőbe amíg megdermed.
A zseléhez a málnát pürésítjük, majd egy szűrőn átpaszírozzuk. Felöntjük a vízzel, felrakjuk a tűzre és ha felmelegedett, az előre kb. 5 percre hideg vízbe áztatott zselatinlapokat is elkeverjük benne.
Ha a ricottás rész megdermedt, ráöntjük a torta tetejére.



25 megjegyzés:

  1. Én ezt most annyira, de annyira megenném! Szemeztem vele a fb-on is már a recept előtt... :P Olyan kellemes már a kinézete is, hát még az íze... hmmm.

    VálaszTörlés
  2. Csak az előttem szólót ismétlem . Szintén vevő lennék egy szeletkére!:-) Nagyon guszta! Kénytelen leszek holnap valami édességet kreálni mert nagyon kívánom!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta! :) Egy szelettel szívesen megkóstoltam volna :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon-nagyon szeretem az ilyen tortákat!!!! Vagyis csak szeretném, mert igencsak távol van tőlem. Guszta és finom.:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta,már a facebookon is megcsodáltam:))

    VálaszTörlés
  6. Ügyes vagy nagyon, szép a torta, igazi nyári desszert!

    VálaszTörlés
  7. Ez tényleg finom lehet! Most nagyon jólesne, pont valami ilyesmiről álmodozom :)

    VálaszTörlés
  8. nagyon guszta, a ricottát amúgy is nagyon szeretem!:)

    VálaszTörlés
  9. Ez most nagyon jólesne nekem is! A tetején a málnazselé finom lehetett, jól illik színben és ízben is a túróhoz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen, bár kicsit több zselatint elbírt volna a zselé, de azért így sem volt rossz...:)

      Törlés
  10. Ez most azonnal jöhet! Éppen valami könnyed édességre vágyok!

    VálaszTörlés
  11. Sajnos a Spárból eltűnt a ricotta,és azóta nem tudom hol keressem.
    Szuper finom lehet,szívesen rájárnék amíg tart!!!!És nagyon jól néz ki!!!

    VálaszTörlés
  12. Minden szépet és jót elmondtak róla az előttem szólók, csak osztani tudom a véleményüket!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...