2016. március 7., hétfő

Fűszeres ropogós rudak

A hétvégi vendégváráshoz készítettem ezeket a rudakat, amik nagyon jól sikerültek, de leírom a tapasztalataimat a tésztával, amiből készült.

Szóval, a Paleolit Éléskamra enyhén sós magliszt-mentes tésztáját használtam, amire azt kell mondjam hihetetlenül könnyen kezelhető. A zacskón lévő mennyiségekkel dolgozva, kicsit csalva az idők és halmazállapotok betartásával is tökéletesen sodrófával nyújtható, nem ragadós, nem szakadós tésztát kaptam.

Ami fontos, nekem a ropogós kis rudacskák első nap kemények voltak (ez betudható esetlegesen annak is, hogy elég lett volna nekik kevesebb sütési idő), másnapra viszont szépen kezdett kissé visszapuhulni, és teljesen jó állagúvá válni. Ropogós marad, de nem kőkemény.

Hozzávalók:

1 cs. Paleolit Éléskamra enyhén sós magliszt-mentes nyújtható alaptészta,
50 g kókuszolaj,
2 M-es tojás,
40 ml víz,
20 ml citromlé,
1 marék szezámmag,
 
 
 
Elkészítés:
 
A tészta hozzávalóit (A tasak tartalmát felhasználás előtt össze kell keverni) a szezámmagon kívül összedolgoztam (eredeti szerint nem lágy kókuszzsír, nálam ez folyós volt, így is működött), majd kb. 5-10 percig szobahőmérsékleten pihentettem a tésztát (nem kellett hűtőbe rakni, de persze az csak még könnyebbé tenné a tészta kezelését). 
Kinyújtottam téglalap alakúra, megszórtam a szezámmaggal, amit kissé belenyomkodtam a tésztába, majd ujjnyi széles csíkokra vágtam, és azokat is tetszés szerinti méretűre csíkoztam.
 
Előmelegített 180 fokos sütőben légkeveréses üzemmódban 25 perc alatt készre sütöttem.


A Paleolit Éléskamra lisztkeverékeiből könnyen és gyorsan süthetsz sós vagy édes finomságot a megadott receptúra szerint. A termékek megvásárolhatók a bioboltokban, paleo üzletekben, webshopokban. A gyártó teljes kínálatát ide kattintva érheted el.

Ha szeretnéd, hogy a kedvenc üzletedben kaphatók legyenek a keverékek, a gyártó oldalán ajánlhatod azt.
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...