2012. január 21., szombat

Hajtott pizza - kelesztés nélkül

Nálunk nagy kedvenc, és visszatérő vendég egy jó pizza egy hétvégi ebéd, vagy egy különlegesebb vacsora alkalmából. Most különösebb alkalom nem volt, de már csak egy vizsgám van hátra ebben a félévben, ezért úgy gondoltam, hogy a mai nap után megérdemlünk egy finom ebédet lazításként.
Eddig hajtott pizzát nem készítettem, de azt kell, hogy monjdam nekem így jobban tetszik...:)
A tészta hasonló a korábbi receptemhez, annyi különbséggel, hogy ismét nem volt itthon egy deci tej sem, ezért kissé leegyszerűsítettem és csak víz került bele a tésztába, és ezentúl csak így csinálom, mert az ízén semmit nem rontott, és olcsóbb is...:)

Hajtott pizza

A töltelék elég különleges, de nekem örök kedvencem. Sonka, őszibarack, lilahagyma, kukorica és sajt. Van Szombathelyen egy nagyon hangulatos kis pizzéria, amit Görög Pizzériának hívnak, és a párommal néha ellátogatunk oda, mert eszméletlen finom a pizzatésztájuk. Sőt néha-néha rendelni is szoktunk tőlük, ha éppen nincs időnk semmit főzni. 
Azért szeretjük, mert nagyon kellemes vastag tésztával készül a pizza - persze kérheted vékony tésztából is - és lágy, nem ropog a fogad alatt és nem is fog beletörni...
Na szóval, ha ott eszünk akkor én mindig ilyen feltétet választok és azóta általában otthon is így készül el. 


Recept: 

Ahogy mondtam szinte teljesen úgy készül mint a korábbi pizzatésztám, néhány apró különbséggel.

Hozzávalók: 30 dkg liszt, 5 dkg élesztő, 2 dl langyos víz, 1 kk. cukor, 3 ek. olívaolaj, 2 kk. só
Töltelékhez: 10 dkg gépsonka, 2 fej lilahagyma, 4 ek. kukorica, 2 fél barack
Szószhoz: 4 ek. ketchup, 2 ek. paradicsompüré, 1 kk. oregano, 1 kk. bazsalikom
A pizza tetejére 10 dkg sajt.

Az élesztőt cukros vízben felfuttatjuk. Ügyeljünk arra, hogy minden langyos legyen, és ne hideg, még a liszt is, mert akkor könnyebb vele dolgozni, és sokkal finomabb lesz a tésztánk. 
A lisztet elkeverjük a sóval, majd a felfuttatott élesztős vízet hozzáadjuk, és elkeverjük benne. A végén belerakjuk a 3 ek. ollívaolajat, és alaposan összedolgozzuk. 

Egy kilisztezett gyúródeszkán még egyszer átgyúrjuk, és gombóccá formázzuk a tésztát. A gombócot kettéválasztjuk, majd az egyiket ovális alakúra nyújtjuk. Ne legyen túl vékony, mert  akkor nehezebb lesz megtölteni. 

Az egyik felét megkenjük a szósszal, majd a hozzávalók felét ráhalmozzuk. A tészta másik felét ráhajtjuk, a széleit jól összenyomkodjuk, és kissé visszahajtjuk, hogy ne jöjjön ki sütés közben a töltelék. 

A másik adag tésztánkkal ugyanígy járunk el.

Egy sütőpapírral - vagy szilikonos sütőlapos - kibélelt tepsibe tesszük a két tésztát, és a tetejére bőven sajtot reszelünk. 

Előmelegített kb. 200 fokon ( gáznál 4-es fokozat) 20 perc alatt készre sütjük. A villanyos tűzhelyek esetében lehet, hogy ez az idő rövidebb, elég neki kb. 15 perc. 


A töltelék a végtelenségig variálható, éppen annak függvényében, hogy mi található meg a hűtőben. A tészta nagyon egyszerűen elkészül, kevés hozzávalóból, így elég olcsón ki lehet hozni belőle egy nagyon finom vacsorát, vagy ebédet.

10 megjegyzés:

  1. Tényleg jól néz ki, szivesen megkostólnám

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, küldenék, de elég gyorsan elfogyott...:)

      Törlés
  2. Nagyon guszta:) Először nem tudtam mi is az a hajtott pizza, de már értem:) Szerintem a pizzatészta vízzel a legjobb, olyan, mint egy egyszerű kenyér tészta.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm...:) Igen, én is így gondolom, vízzel is tökéletes lett. Lehetne töltött vagy calzonénak is nevezik, de mi így hívjuk...:)

      Törlés
  3. Lilla, nagyon fincsit sütöttél:-) Jövök még nézelődni hozzád!
    Üdvözöllek blogomon, s ennek örömére szeretnék átnyújtani Neked egy díjat. Nézz be érte hozzám:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! A díjat is köszönöm szépen, örülök, hogy rám is gondoltál, ki fogom rakni. Én is gyakori látogató leszek Nálad, az biztos...:)

      Törlés
  4. Hajtott pizzát még nem sütöttem, de már kinéztem magamnak :) Barackkal eszméletlen jó lehet, bár még nem ettem olyat, amin gyümölcs is lett volna :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én imádom, szóval csak ajánlani tudom Neked is, hogy próbáld ki! Nekünk így hajtva sokkal jobban ízlett, pedig ugyanúgy készült mint ha rendes pizza lenne...:)

      Törlés
  5. Huhu dejo hogy idetevedtem! Most nagyon sok mindent kell megsutnom innen:D koszi

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...