2014. augusztus 12., kedd

Zöldborsófőzelék

Ez a történet szinte szó szerint megegyezik a korábbi:  a lecsó és Lilla kapcsolatának történetével...
Aki olvas régebb óta tudja, hogy egyáltalán nem szeretem a borsót, sőt mondhatni egyik hüvelyest sem. De tényleg, nagyon nem. 

A történet ott kezdődik, hogy volt egy hatalmas adag zsenge zöldborsó a fagyasztóban, amit még tavasszal kaptunk a Párom szüleitől. Hát eddig nem igazán nyúltam hozzá, mert amit én nem igazán szeretek, azt főzni sem nagyon szeretem, ez a zöldborsóra még inkább igaz, mint bármi másra.
Már hetek óta azonban az motoszkált a fejemben, hogy csak ki kellene próbálni, nem lehet az annyira szörnyű...:)

Jelentem kipróbáltam, meggyőzött. Többször fog az asztalra kerülni, az már biztos.
Persze kellett egy tökéletes kiinduló recept, én Móniét választottam.


Hozzávalók:

500 gr zöldborsó (nálam fagyasztott),
2 ek. zsír,
300 ml tej (nálunk házi, de akár kókusztejjel is készíthető, vagy zabtejszínnel),
300 ml víz,
3 ek. szénhidrát csökkentett liszt/ vagy 2 ek. tápióka keményítő (működik mindkettővel),
1 ek. petrezselyem (nálam a fagyasztóban jégkockatartóban tárolt - 1 kocka),
1 ek. natúr ételízesítő/lestyán,
1 tk. só,

Elkészítés:

A zsírt felolvasszuk, majd rádobjuk a zöldborsót, és 10-12 perc alatt (zsenge borsót!) puhára pároljuk. Ezt követően mehet rá a liszt, amivel jól elkeverjük, majd felöntjük a tejes-vizes keverékkel, és csomómentesre keverjük ( a folyadék ne legyen meleg!). Ezt követően ízesítjük a fűszerekkel, és az édesítővel. Egyet forr, és elzárjuk.

Nálunk most pörkölt került rá feltétnek, de fasírttal is tökéletes.

Tipp:

Pörköltből mindig akkora adagot készítek, hogy legalább egy kisebb adagot elteszek a fagyasztóba, arra a célra, hogy ha főzelék készül, ne kelljen a feltéttel bajlódni.

U.i.: Nem gondoltam, hogy ilyen hamar elkészül. Kb. 20 percet vett igénybe. A hozzákészült zsemle, pedig egy óra alatt megkelt, és megsült ;)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...