2013. szeptember 15., vasárnap

Eltelt egy hónap.../Almás-mandulás muffin - paleo

Eltelt több mint egy hónap azóta, hogy kicsit - na jó, nagyon - átértékeltem az eddigi táplálkozási szokásaimat és paleo étrendet, és életmódot folytatom. Először hónapokig csak vaciláltam rajta, nem volt meg igazán a kellő elhatározás, és nem volt egy olyan pont amiért azt mondtam volna, hogy már pedig én nekiállok és kiiktatom a káros anyagokat az étrendemből. 


Már sokan csak nevetnek, hogy paleo így, meg paleo úgy, és, hogy ez mekkora divatőrület már megint. Igen, vannak olyanok is akik csak egy újabb fogyási módszernek tekintik a paleot. Na én nem. Lehet nevetni, meg sajnálkozni, és azt mondani, hogy ez megint mekkora hülyeség. 
Vagy utána lehet járni, utána lehet olvasni, és végig gondolni a paleo szemlélet gondolatait és utána eldönteni, hogy akarom vagy nem akarom. Én akarom, mert meg akarok gyógyulni! Igen gyógyulni, és nem elsősorban fogyni - persze a rajtam maradt szülés utáni kilók miatt ez is cél, de ez most már egyáltalán nem fontos cél. 


Akinek nincs semmi betegsége, legalább is nem tud róla, az könnyen ítélkezik, akinek viszont van, az jobb esetben megpróbál tenni annak érdekében, hogy meggyógyuljon...


Szóval az elmúlt egy hónap tapasztalatai a következők: Kevesebb fejfájás, kevesebb éhségroham, kevesebb hasi fájdalom, és a másodlagos cél: -5kg. 


Kompromisszum egyetlen van, amit viszont nemsokára szintén kiiktatok, az a paradicsom. Nagyon szeretem, de mivel már nemsokára nem terem a kertünkben, boltban nem fogom megvenni. A nem fogyasztás oka persze nem csak ez, hanem az is, hogy az én esetemben jobb messze elkerülni. Akinek egészségügyi gondjai nincsenek, fogyassza nyugodtan mértékkel.


Na de akkor jöjjön egy nasi, ami még nálam is belefér a paleo étrendbe. 
Az alap recept Barbitól származik, minimális változtatással.


Hozzávalók:

20 dkg mandula, 8 dkg olvasztott sertészsír, 2 dl cocomas, 1 tk. szódabikarbóna, 2 tojás, 2 zöldalma, 1 ek. eritrit


Elkészítés:

A száraz és nedves alapanyagokat külön tálban összekeverjük. Majd jól összedolgozzuk őket, és a végén a két almát is belereszeljük. 180 fokra előmelegített sütőben kb. 30 percig sütjük. (Nekem 12 darab normál méretű muffin lett ebből az adagból.)

2 megjegyzés:

  1. Gratulálok Lilla, nagyon ügyes vagy és erős, további kitartást, örömet és gyógyulást kívánok ezen az úton!!! :) A muffin pedig tudom milyen finom, nagyon szép kis fotókat kattintottál! :) Puszillak!

    VálaszTörlés
  2. Jól beszéltél, egyetértek:) Gratulálok, további kitartást, bár nekem már nem okoz semmi gondot a diéta betartása, a 2 hónapos autoimmun viszont még mindig várat magára:) Azokkal meg ne foglalkozz, akik hülyeségeket beszélnek, mindig vannak ilyenek, itt csak te vagy a fontos:) Szép, vidám fotók, tetszik:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...