2013. szeptember 6., péntek

Pirított zöldségek sült karaj csíkokkal - paleo

Nagyon régóta nagy rajongója vagyok a keleti ételeknek, és régen minden héten előfordultam egy-egy kínai gyors kajáldában - főleg amíg Bp-en éltem. Az utóbbi időben - ez már években mérhető - itthon készítem el a kedvenceimet. Amióta paleozom, nem készült ilyesmi étel, a héten azonban nagyon megkívántam, és mivel találtam kis méretű fejes káposztát hozzá, ezért el is készült.

A napokban sok minden más is készült, majd szép lassan fel is kerülnek a blogra, íme egy kis összeállítás a szerdai napról. 


Hozzávalók:

2 nagy fej lilahagyma, 1 nagy fej vöröshagyma, 10 dkg házi szalonna, 1 kk. zsír, 1/2 fej kis méretű fejes káposzta, 1 nagy méretű sárgarépa, 3-4 db színes paprika, 10-15 szem aszalt szilva, 6 szelet sertéskaraj, 1 chili paprika - a magokat részben kiszedtem, 1 hegyes erős paprika, 1 ek. chili szósz, 4 ek. méz himalája só, bors, 1 kk. kurkuma, 1 kk. curry


Elkészítés:

A hagymákat és a szalonnát csíkokra vágjuk, és wokban zsíron megpirítjuk. A húst vékonyra csíkozzuk, majd ha megpirult a hagyma és a szalonna rádobjuk, és fehéredésig sütjük.  A káposztát vékonyra szeljük, a répát vékony csíkokra vágjuk, a paprikát pedig vékony szeletekre vágjuk. Hozzáadjuk a húsokhoz a zöldségeket és a fűszereket, majd ha már kezd összeesni a káposzta, mehet bele az apróra vágott aszalt szilva is. Kb fél óra alatt elkészül, és már lehet is tálalni.






3 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta! Nem vagyok paleos, de ezt én is szívesen elfogadnám egy ebédre! Az más kérdés hogy férjuram mit szólna hozzá?:-))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól hangzik:) Még szerencse, hogy van füstölt kolbász, így most még eszek egy pár falatot lefekvés előtt:)

    VálaszTörlés
  3. Wooo, ez csuda jó! Nyami kategória. :D

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...