2012. március 20., kedd

Zöldfűszeres-mustáros nyúlcomb kukoricás rizzsel és házi szilvalekvárral

A héten van időm délelőtt főzőcskézni, ilyenkor jobban szeretek húsokat készíteni ebédre, mint olyankor amikor már előző nap meg kellene sütni. A nyúlhúst nagyon szeretjük, és már ngyon sok verziót kipróbáltunk, bár igazán az állandó kedvenc talán a nyúlpaprikás...:)
A mostani ételhez sütőzacskót használtam, de hát ilyen még sosem történt velem. A sütés közben egyszercsak hatalmas nagy durranást hallottam...eldurrant a zacskó...! Kicsit megijedtem, hogy az egész sütő tiszta zsíros lesz, de szerencsém volt, és nem ez nem történt meg. Később persze rájöttem, hogy elfelejtettem kicsit megszurkálni a zacskót, ezért történt meg, ami megtörtént...:) A lényeg, hogy a végeredményt nem befolyásolta...:)


Hozzávalók:
Húshoz:2-2 db felső-alsó nyúlcomb, 2 fej lilahagyma, 2 fej vöröshagyma, 1 kk. petrezselyem, 1 kk. rozmaring, 1 kk. provanci fűszerkeverék, 2 ek. mustár, 2 ek. olaj
Körethez: 2 cs. rizs, 1 doboz kukorica, 1 ek. vaj, kevés só, szilvalekvár

Elkészítés:
A húsokat befűszerezzük, megkenjük az olaj, mustár keverékével, majd egy sütőzacskóban jól összedolgozzuk, hogy mindenhová jusson a fűszerekből. A hagymákat negyedeljük, és hozzáadjuk a húshoz. A zacskót összekötjük, és nem felejtjük el egy kicsit fogpiszkálóval megszúrkálni...:)
180 fokra előmelegített sütőben 45 percig sütjük, majd felvágjuk a zacskót és még 15 perc alatt kissé megpirítjuk.
A rizst kifőzzük, majd összekeverjük egy ek. vajjal, és sóval összekeverjük, és hozzáadjuk a kukoricát is.



Tálaláskor szilvalekvárt kínálunk hozzá. Mi nagyon szeretjük a húsokhoz a lekvárt, főleg ha tényleg finom házi szilvalekvárról van szó. Próbáljátok ki!

13 megjegyzés:

  1. Guszta, bár én még sosem mertem nyúlhúst enni:)

    VálaszTörlés
  2. Én már ettem nyúlhúst, és ízlett. Szerintem nincs az ízében semmi fircsa, ha jól van elkészítve. Jó a recept. Én is gyakran használok sütőzacskót,mert nagyon finom a benne készült hús. Kicsit megszurkálom hústűvel, de volt már, hogy elfelejtettem, szerencsére nekem nem durrant ki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg finom a nyúlhús, csak jól kell elkészíteni. Akkor Neked szerencséd volt a zacskóval...

      Törlés
  3. Finomat készítettél. Mi is szeretjük a nyúl husit, bár ritka vendég az asztalunkon.. Mázlid volt, hogy a sütőzacskó nem csinált takarítani valót :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, nálunk elég gyakori, mondhatnám egy ideje talán ebből eszünk a legtöbbet.

      Törlés
  4. Ettem már nyulat,szívesen megkóstolnám ezt is, nagyon érdekes ez a kombináció:) A lekvárral meg mindenképpen kipróbálnám, a svéd húsgombóchoz szoktamáfonyalekvárt enni, az is tuti.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, a svéd húsgombócot imádom, most annyira megkívántam, hogy azt hiszem jövő héten el is készítem! Köszi az ötletet.

      Törlés
  5. Nyúlcomb nyami:) Szilvalekvárral sosem ettem még húst, de megkóstolnám, nagyon jól hangzik. Emlékszek, régen szilvakómpóttal ettük a dinszetlt pityókát:) Az nagyoooon jó volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dinsztelt pityóka, de rég hallottam így. Szilvalekvár, szilvakompót, mindegy jöhet mindkettő!

      Törlés
  6. Látom, Ti is szeretitek a nyulat :)
    Nagyon finom lehetett!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...