2012. augusztus 3., péntek

Nemsokára Savaria karnevál, avagy a töki pompos ahogy mi szeretjük...

Szombathelyen minden évben megrendezik a Savaria Karnevált, ami az egész várost megmozgatja, és nemcsak az ország szinte minden részéről érkeznek ide, hanem külföldről is tömegeket vonz a mi kis városunkba...:)

 Az alábbi linken sok mindent megtudhattok a rendezvényről, de az eddig fotóinkból majd én is igyekszem összegyűjteni a legjellemzőbbeket, és megosztom majd Veletek.
Szóval ezen a linken tájékozódhattok a mi Karneválunkról: http://savariakarneval.hu/

Csak ajánlani tudom mindenkinek, nagyon színvonalas, és sokrétű rendezvényről van szó.
Nekünk tavaly még a lány és legénybúcsunk is a karnevál idejére lett megszervezve, ami hát több mint jól sikerült...:) A képes beszámolóban jönnek majd a részletek is...:)

Szóval kanyarodjunk vissza a töki pomposhoz...A karnevál sosem múlik el anélkül, hogy naponta legalább egy szeletke langalló, töki pompos, ki hogy hívja ne csússzon le...:)
Nagyon drágán árulják persze, mint minden ilyen rendezvényen, és otthon elkészíteni szinte fillérekből el lehet, és nagyon gyorsan lesz belőle ebédünk, vagy vacsoránk, sőt a bátrabbak még reggelire is nyugodtan fogyaszthatják...:)


Hozzávalók:

35 dkg liszt, 1 cs. szárított élesztő, 2 ek. olívaolaj, 2,5 dl víz, 1 kk. só
feltéthez: tejföl, kolozsvári szalonna, angol szalonna, kenyérszalonna, 1 fej hagyma, sajt



Elkészítés:

A tészta hozzávalóit egy nagy edényben összedolgozzuk, majd lisztes deszkára borítjuk és gáztepsi méretűre nyújtjuk. A tésztát egy sütőpapíros - nálam szilikonos sütőlap - gáztepsire helyezzük, és 200 fokra előmelegjük a sütőnket. A tésztát tejföllel megkenjük, majd a szalonnákat apróra vágjuk, a hagymát felcsíkozzuk és megpirítjuk egy teflonban. Mehet a tésztára, majd 15 percre a sütőbe rakjuk a töki pomposunkat. Kivesszük, sajtot reszelünk rá, mehet vissza 5 percre a sütőben, amíg meg nem pirul, majd fogyaszthatjuk is...:)

8 megjegyzés:

  1. Imádom sok-sok tejföllel:) Nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  2. Nem tétlenkedsz így nyáron sem, úgy látom... Finomabbnál finomabb falatok vannak nálad. A töki pompit imádom!!! Jaj, de még mennyire! :P Van már a blogomon, de egyébként már oly' rég készítettem, épp a napokban gondoltam rá, hogy mivel a férjem szabin van másfél hétig, egy nap ezt is beiktathatnám kora vacsorára... :) Ma viszont bográcsozunk este.
    Szép napot, jó hétvégét kívánok Nektek!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó lehet az a fesztivál! Nem ilyenkor van a táncverseny is? Azt nagyon szerettem nézni a TV-ben csak idegesített mikor sokat beszéltek a zene közben. Ebből a pomposból szívesen elfogadnék most egy szeletkét!

    VálaszTörlés
  4. Nálunk a töki pompos átvette a vezető helyet, leelőzte a pizzát:) Csak én krumplival szoktam készíteni a tésztát és dupla mennyiséget, de a szalonnás a kedvenc nálunk is.

    VálaszTörlés
  5. Jaj de jó, töki pompos! Imádom én is, és nálunk is nagy kedvenc! Fogok is készíteni hamarosan...Klassz lehet a fesztivál, szeretem az ilyesféle mulatságokat!:)

    VálaszTörlés
  6. Jaj de szeretem én is a házi langallót! Teljesen oda meg vissza vagyok érte. Jó, hogy feltetted már régen készítettem.

    VálaszTörlés
  7. Szívesen elfogadnék egy szeletkét, már jó régen sütöttem. Klassz lehet a fesztivál, nagy kár, hogy elég messze vagyunk. (pár hete voltunk Szombathelyen, így sajnos kénytelenek leszünk kihagyni:()

    VálaszTörlés
  8. Még két hét a karneválig, tényleg ajánlom azoknak akik közel laknak...:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...