2012. augusztus 30., csütörtök

Szilvás-túrós pitetorta - teljes kiőrlésű lisztből, cukor nélkül

Már nagyon szerettem volna finomságot készíteni, mert már napok :-) óta nem sütöttem semmit. Így amikor Gabinál megleltem a gyors szilvás pite receptjét, eldöntöttem, hogy őt fogom alapnak használni. Most viszont elég sokat változtattam a recepten, mivel kicsit egészségessebben készült, és mivel imádom a túrót, ráálmodtam egy finom túrókrémet is...:)

 
Hozzávalók:
 
20 dkg szilva, 10 dkg teljes kiőrlésű liszt, 5 dkg master mix - persze lehet az egész sima lisztből vagy teljes kiőrlésűből is - 5 ek. porédesítő, 1 cs. sütőpor, 2 tojás, 1/2 dl tej, 1 citrom leve, 8 dkg vaj, 3 nagy ek. tejföl
túrókrémhez: 15 dkg túró, 3 ek. tejföl, folyékony édesítő, 1 citrom leve

 
Elkészítés:
 
A tészta hozzávalóit a szilva nélkül jól kikeverjük - a vajat persze előtte megolvasztjuk - majd egy kivajazott, kilisztezett 20 cm-es tortaformába öntjük. A tetejét darabokra vágott szilvával kirakjuk, majd 200 fokon 25 perc alatt készre sütjük. Ha kihült a formából kivesszük, és átrakjuk egy nagyobb tálra, amiről már a vendégeknek is kínálhajuk majd a finom tortánkat. A túrókrém hozzávalóit jól kikeverjük, majd megkenjük vele a tésztát. A maradék szilvát gerezdekre vágjuk, és kirakjuk vele a torta tetejét.
 
 

 
Ezt a tortát ajánlom Vikvi szülinapi játékára is. Ha van kedvetek, ma még tudtok jelentkezni nála!



7 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet így hogy még túrót is tettél hozzá! Guszta !

    VálaszTörlés
  2. Hűha, kérek szépen egy szeletet!!! :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jó álmaid vannak:-) Az a túrókrém... mindent megér!

    VálaszTörlés
  4. Tetszenek ezek az egészséges sütik, amiket mostanában készítesz és biztos mind nagyon finom!:)

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm szépen, mostanában igyekszem kicsit egészségessebbé tenni a sütiket, mert túl sok fogy belőlük, így legalább ne legyen akkora a bűntudat...:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...