2012. augusztus 6., hétfő

Túrós-áfonyás pohárkrém

A múlt héten úgy döntöttem, hogy elkezdem megvásárolni a Good Food magazint. Az elsőt még bevezető áron megvettem, és nagyon-nagyon tetszett. Csak mivel egy másik újságot vásároltam, és többet nem szándékoztam kiadni gasztroújságokra így az internet és a jobbnál jobb blogok mellett, ezért eddig nem vásároltam újra. Gizit olvasgatva, azonban annyi meg annyi jó kis receptre találtam, amit ő a Good Food magazinban olvasott, hogy múlt héten megvettem a második példányomat, és gyorsan el is készítettük belőle kicsit saját ízlésünkhöz formálva az áfonyás sajtorta pohárkrémként receptet.

Hát nem csalódtunk. Valami eszméletlen finom lett. Az eredeti receptben mascarpone van benne, én annyira nem rajongok érte, sokkal jobban szeretem a túrót, így a mi azzal készítettük. Elsőkörben édesanyámmal - ők egy desszertversenyre készültek vele utána - aztán pedig a Párommal a vendégeinknek.


Hozzávalók:

50 dkg túró, 2 dl tejszín, 1 citrom leve és héja, édesítőszer ízlés szerint, 2 ek. cukor, 1 cs. fahéjas müzli, 25 dkg áfonya


Elkészítés:

A müzlit a poharak - vagy egy nagy üvegtál - aljára helyezzük. A tejszínt felverjük, összekeverjük a túróval, a citrom levével és héjával, valamint ízlésünknek megfelelő mennyiségű édesítőszerrel.
Az áfonyát egy tálba öntjük, majd 2 ek. cukorral megszórjuk a tetejét, és 1 percre a mikróba tesszük, megkaramellizáljuk. A már folyós áfonyát a túrós rétegre helyezzük.
Hűtőben érleljük az ízeket és hidegen tálaljuk.


Nagyon gyorsan fogy, nálunk 6 főre éppenhogy elegendő mennyiség volt, de még tudtunk volna belőle kanalazni.

9 megjegyzés:

  1. Lilla ez a túrós változat bizony nagyon a kedvemre való. Remek ötletet adtál, én is kifogom próbálni. Nekem nagyon bejött ez a magazin, olyan jó receptek vannak benne, hogy szinte mindet elkészítem. Örülök, hogy neked is tetszik.:)

    VálaszTörlés
  2. Én is szeretem a magazint, igaz az angol változatot szoktam venni, de az is szinte ugyanaz. Nagyon tetszik ez a túrós desszert!:)

    VálaszTörlés
  3. Hát ez nálunk is elfogyna:) Jó ötlet:)

    VálaszTörlés
  4. Szeretem az ilyen finomságokat, elviszem!:-)Hogy sikerült Anyukádéknak a desszertverseny?

    VálaszTörlés
  5. Guszta :))szeretem ezt is meg a magazint is!:))

    VálaszTörlés
  6. Túró és áfonya nálunk nyerő páros:) Nagyon klassz és egyszerű recept:)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon finom lehet!!! Én rendszeresen veszem a magazint elég jó dolgok vannak benne. Nekem kicsit kevés a desszert része, de mindig van valami kedvemre való
    :)

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm mindenkinek a kedves szavakat. Nekem így túrósan jobban bejött mint a mascarpones változat...:)

    VálaszTörlés
  9. fagyasztott gyümölcs esetén hány percre rakom a mikróba?

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...