2012. február 8., szerda

Kedvenc keksztekercs

Még az új sütő kipróbálására pár napot várnom kell, de mivel ugye elég édesszájú vagyok, nehezen állnám meg, hogy ne készítsek valami finomságot addig is...:)
Már egy-két ötlet meg is született a fejemben, amit addig fogok megcsinálni, amíg nincsen tűzhely.
Az első alanya a kísárletezgetésemnek az egyik nagy kedvencem lett a keksztekercs. Mindig kicsit másként készül, de mindig nagyon hamar elfogy...:)


Recept:

Tészta: 15 dkg daráltkeksz, 15 dkg porcukor, 10 dkg darált mandula, 2 ek. kakaópor, 4 ek. szilvalekvár, 2 ek. rumaroma, 1,5 dl feketekávé
Töltelék: 15 dkg porcukor, 15 dkg vaj, 2 citrom leve


A tészta hozzávalóit összegyúrjuk, majd egy folpackon kinyújtjuk. A krémhez a vajat kikeverjük a porcukorral, majd óvatosan, lassan hozzákeverjük a citrom levét is, ügyelve arra, hogy ne csapja ki a vajat.
Szorosan feltekerjük, majd legalább két órára hűtőbe rakjuk. 
Ferdén felszelve tálaljuk...:)


15 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretjük mi is!! Szépek lettek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm. Nálunk sajnos a párom nem igazán evett belőle, mert a vajas krémet annyira nem szereti, ezért majdnem az egészet én ettem meg..:)

      Törlés
  2. Guszta! Nagyon finom lehet ! Ennek a süteménynek is mennyi variációja van, az a jó hogy egyik finomabb mint a másik.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, a Tiéd is szuper volt. Én mindig kicsit másként csinálom...:)

      Törlés
  3. Jól hangzik, és tényleg nem bonyolult az elkészítése, tetszik. Én sajnos nagyon ritkán sütök, talán, ha havonta 1x, vagy se :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, tényleg nem bonyolult...:) Én nagyon szeretek sütni is, de azt hiszem még pár napig be kell érnem a sütés nélküli sütikkel...:)

      Törlés
  4. Szuper! Én is nagyon szeretem ám ;)

    VálaszTörlés
  5. Lilla!
    Ma elkészítettem - igaz, egy picit más alapanyagokkal - , és szuper lett-)) Ha ráérsz, lépj be a rigóba, ahol Tímea is van, és meglátod-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök neki, hogy ízlett...:) Valamiért nem mindig sikerül belépnem, ma például nem engedett be, de próbálkozom, és ha sikerül feltétlen megnézem és írok. Remélem találsz még fogatokra valót...:)

      Törlés
  6. Nagyon szeretem!!! Ez a recept viszont nagyon tetszik, igaz nincs mandulám, de van mogyoróm, így azt teszek a tésztába. Egyet elcsentem, olyan guszta.:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Várom a véleményed, hogy milyen mogyoróval. Adnék többet is...:)

      Törlés
  7. Szia!
    4Gyerek játékára elkészítettem a keksztekercsedet. Nem volt egyszerű a választás. Sokat fogok még visszajárni hozzád, és lefőzöm szinte az összes tarjás receptedet, ha nem haragszol (férjem imádatának tárgya a tarja:)). http://mezeskalacskonyha.blogspot.com/2012/02/keksztekercs.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök neki, hogy ízlett, remélem még találsz magadnak finomságokat. Tarját még tuti sokat fogsz nálam látni, mert mi is imádjuk...:)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...