2012. február 26., vasárnap

Joghurtos "ropi"

A sok édesség után itt volt az ideje, valami gyors és finom nassolni valónak ami végre nem édes, hanem sós...:-)
Az origo oldalán van egy fórum, ahol sok ötletes finomsággal találkoztam már, erre a receptre is ott akadt a család - Sacima osztotta meg.
Joghurtos ropi néven fut, és nagyon sok helyen láttam már a neten, amit nem csodálok, mert tényleg gyorsan elkészíthető, csak egy baj van vele, hogy ahogyan megsütöttem, szinte el is fogyott...Pedig szóltak, hogy kevés lesz, de hát majd legközelebb...:)


A ropi a kép alapján talán érthető, hogy miért került idézőjelbe...:) A fele adag után elfogyott a türelmem, és kinyújtottam a tésztát és háromszögekre vágva sütöttem meg....:) Az ízéből semmit nem vesztett az tuti.

Recept:

Hozzávalók:
20 dkg liszt, 10 dkg vaj, 1,5 dl joghurt, 1 ek. szezámmag, 1 ek. lenmag, 2 kk. só



Elkészítés:
A hozzávalókat összegyúrjuk, és lisztes felületen kinyújtjuk a tésztát - vagy akinek van türelme, hengerré formázza, és felszeli kb. egyforma darabokra. Megszórjuk a magokkal, majd még egyszer végig megyünk rajta a sodrófával. (A hengereknél tojással kentem meg a tetejüket, és így szórtam meg a szezámaggal.)
180 fokra előmelegített sütőben kb. 10-15 percig sütjük - attól függően milyen vastagra nyújtottuk ki a tésztát. 


Ha váratlan vendégek érkeznek, akkor is tökéletes nasi, mert még fél óra sem kell a tésztagyúrástól az asztalra kerülésig. 
Mindenkinek bátran ajánlom, mert tényleg függőséget okoz...:)


18 megjegyzés:

  1. Klassz! Mindig jól jön, egy kis rágcsa itthonra...sikerült a grissini?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Babett, nagyon finom lett a grissini...:)

      Törlés
  2. Nekem a háromszögek. jobban tetszenek, nagyon finomnak tűnnek. Ki fogom próbálni alkalomadtán.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki, tényleg nagyon finom!

      Törlés
  3. Nagyon jól néznek ki. Nem is csodálom, hogy inkább háromszögeket vagdostál belőle:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen a végére, kicsit untam a hengereket...:)

      Törlés
  4. Válaszok
    1. Tényleg nagyon finom, próbáld ki...:)

      Törlés
  5. De jó,ezt megpróbálom!!Viszem a könyvtáramba!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vidd nyugodtan és majd számolj be, ha elkészül...:)

      Törlés
  6. Én mág sosem hallottam a joghurtos ropiról, de ez szuper nagyon, ki fogom próbálni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki, tényleg nagyon gyorsan fogy, annyira finom...:)

      Törlés
  7. Válaszok
    1. Tényleg az, csak nagyon hamar elfogy...:)

      Törlés
  8. A háromszögek is nagyon jók, sőt, izgalmasabb. Nagyon jó kis recept! Én nem is dupla, hanem tripla adaggal nyitnék:-)

    VálaszTörlés
  9. Mentettem:) Tetszik nagyon meg az is, hogy nem kell hozzá sok hozzávaló ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálam is pont 1,5 dl joghurt volt itthon, abból készült...:)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...