2011. december 3., szombat

Egyszerű csokis keksz

Régóta nagy kedvenc az amerikai keksz, azaz a cookie itthoni változata. 
Én a bolti verziót is nagyon szeretem, de itthon elkészíteni izgalmasabb és nem is tart olyan sokáig. Amíg a boltból megfordulnánk el is készül.
Akár egy pohár tejjel reggelire, vagy egy finom forró teával délutánra. Tökéletes parti sütemény, akár egy délutáni traccspartihoz is jó választás. 

A hozzávalókat a végtelenségig lehet variálni. Én most a sima csokis verziót választottam. 


Csokis keksz


Recept: (24 db)
30 dkg liszt, 18 dkg cukor, 10 dkg vaj, 2,5 dl tej, 1 cs. sütőpor, 1 tábla étcsokoládé, 1 tk. fahéj

A lisztet összekeverjük a sütőporral, majd a fahéjat és a cukrot is hozzákeverjük. A vajat megolvasztjuk, és a tejjel együtt a lisztes keverékhez adjuk. 
A csokoládét apróra törjük és azt is a tésztához adjuk.

A gáztepsire sütőpapírt teszünk és egy-egy evőkanálnyi masszát rakunk egymástól legalább két ujjnyi távolságra. Sütés közben még terjeszkedni fog a massza, ezért kell távolabb rakni egymástól őket.
Kb. 190 °C-ra előmelegített sütőben 15-20 percig sütjük. Amikor azt látjuk, hogy a széle barnás, a teteje pedig ruganyós akkor kész van a sütink. 

Ennek a verziónak az alja ropogós lesz, de a belseje puha marad. 

Kellemes hétvégét mindenkinek!

2 megjegyzés:

  1. :( Hát én nem tudom mit csináltam, de sajnos a kukába ment az összes. Sütés közben nagyon puha volt, kivettem és rá 5 percre beton lett :( :( Jajj mit ronthattam el??? R.

    VálaszTörlés
  2. Háát azt nem tudom...Én már jó párszor megcsináltam, és még nem lett egszer sem kemény, sőt még két nap múlva is puha. Megpróbálok rájönni, hogy mi volt a baj.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...