2011. december 20., kedd

Balzsamecetes-mézes csirkemell tortillával és fetás mártogatóssal

Tegnap ismét sikerült egy akadályt legyőznöm, ezzel eggyel közelebb kerülni a vizsgaidőszak végéhez.
Így ma elhatároztam, hogy végre valami finomat főzök ebédre ha már végre a párom is szabadságát tölti, velem itthon. 
A címből látszik, hogy egy különleges ételről van szó...és mit ne mondjak ez tényleg az. Már régóta készítem és eddig nem okozott csalódást...:)


Recept: 

50 dkg csirkemell, 2 ek. balzsamecet, 3 ek. méz
2 fej lilahagyma
250 gr. fetasajt, 1 tömlős sajt, 2 ek. tejszín
30 dkg kukoricaliszt, 30 dkg búzaliszt, 2 ek. olaj, 3,5 dl forró tej, 2 kk. só, 1 cs. sütőpor

A csirkemellet apró kockára vágtam, és a balzsamecettel, valamint a mézzel bepácoltam.
A lilahagymát felcsíkoztam, és elkészítettem a mártogatóst:
A fetasajtot összetörtem villával, belenyomtam a tubus sajtot, majd hozzáadtam a tejszínt és krémesre kevertem.
Ha esetleg nem elég krémes, adjunk még hozzá tejszínt.

A tortilla receptjét Alexa Christitől kölcsönöztem, annyi különbséggel, hogy nem kenyérlisztből készítettem, és nem hagytam kelni a tésztát. (Nagyon jó kis recept, szóval köszönöm neki.)
A hozzávalókat jól összedolgoztam, majd 12 részre osztottam és egyenként tányér nagyságúra nyújtottam ki, hogy beleférjenek a palacsintasütőbe. 
A lepényeket ahogyan az eredeti receptben szerepel oldalanként fél-fél percig sütöttem. 

A húsokat kb. fél óra elteltével lecsepegtettem, majd kevés olajon megsütöttem. 



Tálalás pedig tényleg ízlés kérdése, megtölthetjük a tortillákat és feltekerjük, vagy csak megkenjük a mártogatóssal és ráhalmozzuk a húst és a hagymát, vagy felvágjuk a tortillákat is a fetasajtos krémet tényleg mártogatósként kínáljuk...

12 db tányérnyi nagyságú tortilla bőven elegendő nagyobb társaságnak is, nálunk meg is maradt jónéhány darab, így azt hiszem megpróbálkozok a lefagyasztásával, ha legközelebb előkerül megírom, hogy érdemes-e próbálkozni vele.

Igazi különleges ízélmény, próbáljátok ki, jó étvágyat hozzá. 

Ma pedig megkezdem a karácsonyi sütik készítését is, és meg is osztom Veletek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...