2011. december 31., szombat

Brokkolikrémleves

Nem igazán vagyok leveses, de néha rám jön, hogy úgy ennék valami finom levest. Na ugye nálam ez nem olyan egyszerű kérdés, mivel eléggé korlátozottak azon zöldségeknek a köre amit szívesen fogyasztok. Gomba, bab, borsó és társai szóba sem jöhetnek.
Szeretem a húslevest, persze a zöldségek nélkül, vagy a paradicsomlevest, a tárkonyos csirkeragu levest és a krémleveseket.

Így döntöttem most a brokkolikrémleves mellett. Egy kis tejszín, szerecsendió és tökéletes kezdete lesz a menüsornak.


Igazán egyszerű, gyors és ízletes leves. Általában reszelt sajttal eszem, de kenyeret is szoktam hozzá néha pirítani.

Recept: 

1/2 kg brokkoli, 4 dl tejszín, főző léből egy kevés, só, bors, szerecsendió

A brokkolit roózsáira szedjük - ha mirelitet használunk ez a fázis kimarad...:) - és feltesszük sós vízben főzni. Amikor elkészült a brokkolirózsákat kiszedjük egy turmixba és kb. két merőkanál főzőlével pürésítjük. Visszaöntjük a főzőedényünkbe és felmelegítjük. A tejszínt 2 ek. liszttel elkeverjük, majd a hőkiegyenlítés miatt egy-két merőkanálnyi levessel összeöntjük, és jól elkeverjük, majd mehet is vissza a a levesünkhöz. 1 kk. sót, kevés borsot és 1 kk. szerecsendiót adunk hozzá és hagyjuk, hogy egyszer felforrjon, majd el is készültünk.

Ízlés szerint reszelt sajttal, vagy pirított kenyérkockákkal tálaljuk.


4 megjegyzés:

  1. Finom lehet ez a sajtos brokkoli krémleves. BUÉK!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm és viszont kívánom az egész családnak...!

    VálaszTörlés
  3. Finom is volt! Én tettem bele még egy kis ételizesítőt is... Ez a leves Misi kedvence lett :) R.

    VálaszTörlés
  4. Nálunk meg az enyém, Adorján annyira nem szereti a brokkolit, de szerintem ez telitalálatos leves...:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...