2011. december 23., péntek

Karácsonyi majdnem néró...:)

Tegnap éjszakába nyúló sütés-főzés volt nálunk, és még íyg sem értünk a végére, de legalább már látom a célt. Sikerült egy tüneményes karácsonyfát vennie a páromnak, és szerintem még ma felkerülnek a saját készítésű mézeskalácsok, és szaloncukrok is. 
Bár már kicsit megkésve érkezek a receptekkel, de igyekszem mam mindet feltenni, hogy aki esetleg még ma vagy holnap tervez valami sütést annak adjak ötleteteket.


Készült belőle egy egész tálcányi, és eszméletlenül finomak lettek. Sajnos egy kicsit szépséghibásak, de az íze mindenért kárpótol. 

Recept: 


a tésztához: 30 dkg liszt, 17 dkg porcukor, 25 dkg vaj, 5 db tojássárgája, 2 ek. vanília aroma, 1 nagyobb citrom reszelt héja, 
a mázhoz: 10 dkg étcsokoládé, 0,5 dl tejszín

a töltelékhez: házi baracklekvár


A tészta hozzávalóit összekeverjük, majd egy sütőpapírral bélelt tepsibe egymástól jó egy centire kiskanállal halmokat helyezünk el, és 180 fokos sütőben 10 percig sütjük.




Nekem ebből az adagból ennyi lett, kicsit az első sütésnél nagyobb méretű halmokat raktam, és nagyon megnőttek, de szerintem így is nagyon helyesek lettek. 




Keresünk mindegyiknek egy jó féle párt, és baracklekvárral összeragasztjuk őket. A csokit a tejszínnel összeolvasztjuk, majd egy zacskóba kanalazzuk, kivágjuk a sarkát és ízlés szerint mintázzuk. 


Ha kisebb lyukat vágtok rá, nem úgy mint én, akkor szép vékony csíkokat lehet rajzolni rá.


Szerintem elsőre nem lettek rosszak, lehet próbálkozni...:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...