2011. december 26., hétfő

Csokoládés mousse torta

Tettem egy ígéretet arra vonatkozóan, hogy a 24-i vacsorához én is hozzájárulok valami finomság elkészítésével. Először nem igazán tudtam még, hogy mi fog készülni, de aztán a kezembe akadt a Nők lapja konyhájának decemberi száma és megtaláltam benne azt amit kerestem...:)
Egy csodaszép, egyszerűen, gyorsan elkészíthető torta, amit még süti sem kell. 


Igaz lehetne rajta még finomítani a díszítéssel, de szerintem ez így sem néz ki rosszul. 

A recepten túl sokat nem változtattam, csak annyit, hogy egy kicsivel édesebbre készítettem a krémet, és a golyókhoz már nem maradt fehércsokim, így kakaóba hempergettem őket, és a tetejére sem mézeskalács fűszer került, ahogyan az eredeti recept írta, hanem cukrozatlan kakaópor.


Recept: 

Keksz alaphoz: 25 dkg darált keksz, 12 dkg vaj, 8 dkg porcukor, 2 dkg kakaópor, 1,5 dl víz
Tejcsokis réteg: 10 dkg tejcsokoládé, 2.5 dl tejszín, 1 dkg zselatin, 
Fehércsokis réteghez: 10 dkg fehércsokoládé, 2,5 dl tejszín, 1 dkg zselatin
A golyókhoz a kekszes alapot használjuk, és kakaóporba forgatjuk. A díszítéshez szintén kakaót használunk.


A kekszes alaphoz a vajat felolvasztjuk, majd az összes hozzávalót összedolgozzuk. A víz mennyiségét attól függően növeljük vagy csökkentjük, hogy mennyit vesz fel a tészta. Az eredeti recept szerint 1 deciliter kell, nekem másfelet simán felvett. 

Egy tortaformába rakjuk az alap kb. 2/3-át (én valamivel többet raktam az alapba), és jól eldolgozzuk benne, hogy mindenhová egyformán jusson. Én 22 cm-es tortaformát használtam az elkészítéshez.

A maradék kekszes alapból kis méretű golyókat formálunk, és kakaóba forgatjuk, majd a hűtőben tároljuk a díszítésig.

A tejcsokoládés réteg elkészítéséhez fél deci tejszínt és a csokit felolvasztjuk gőz felett, a 2 deci tejszínt habbá verjük. Kb. 4-5 ek. vízben foldjuk a zselatint és mikróban felmelegítjük. A habbá vert tejszínből 2-3 kanállal hozzáadunk a zselatinhoz, hogy lehűtsük, majd az a csokihoz öntjük, és a felvert tejszínt is óvatosan hozzáadagoljuk.

A tortaforma oldalát - az alját nem - kibéleljük sütőpapírral, és beleadagoljuk a csokis krémet. Hűtőbe tesszük és amíg a következő réteg is elkészül hagyjuk, hogy megdermedjen. 

A fehércsokis réteget is ugyanúgy készítjük el, mint a tejcsokisat. Ha elkészült rámerjük az előző rétegre és vissza tesszük a hűtőbe megdermedni. 

Ha elkészült a tortánk az oldalát levesszük, és leszedjük róla a sütőpapírt. 


Kakaóporral és az elkészült golyókkal ízlés szerint díszíthetjük a tetejét. 

Igazán ünnepi édesség, de nemcsak karácsonyra, hanem bármilyen alkalomra tökéletes megoldás. Az elkészítése pedig nem vesz hosszabb időt igénybe, mint fél óra. 

Még egy nap és ismét visszatérünk a hétköznapokba, úgy, hogy mindenki használja ki ezt a kevés időt, és töltse kellemesen a napot a szeretteivel...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...