2011. december 30., péntek

Házi gnocchi

Ismét tettem egy újabb felfedezést. A házi gnocchit nem is olyan nehéz elkészíteni, és sokkal finomabb mint a boltban kapható "agyontartósítószerezett" verzió. 
Imádjuk egyébként, mert ha nincs időm főzőcskézni, csak előveszünk egy tasakkal és kb. víz melegítéssel együtt kb. 10 perc alatt meleg ebéd van az asztalon. Nálunk mindig van egy-két csomaggal "kajavészhelyzetre". 
Eddig sosem álltam neki magam legyártani, de úgy gondoltam eljött az ideje. Hát....ez olyan tényleg igazi! Nem tapad a szájpadlásodra, selymes, lágy állagú, TÖKÉLETES!


Azért is szeretem ezt az ételt, mert önmagában is finom, de számtalan variációban el lehet készíteni, spenótosan, paradicsomosan, paprikás csikrével, tejfölösen, sajtosan és még sorolhatnám...


Persze az sem volt utolsó szempont a mai menü kiválasztásánál, hogy végre fel szerettem volna avatni a karácsonyi ajándékainkat. Az első körben a krumplinyomóra esett a választás, így lett a gnocchi...:)


Fél kiló burgonyából kb. akkora adag lesz, mint két bolti csomagból. Kiadós, és mutatós...:)


Recept:

1/2 kg burgonya, 12,5 dkg liszt, 1 tojás, szerecsendió, só

A burgonyát meghámozzuk, felnégyeljük, megfőzzük és még melegen belisztezett gyúródeszkára áttörjük. Fészket képezünk és beleütünk egy tojást. A liszthez adunk egy kevés őrölt szerecsendiót, sótés jól összegyúrjuk. Ha kell akkor még folyamatosan adagolhatunk hozzá lisztet, amennyit felvesz. 

Hat részre osztjuk és mindegyiket henger alakúra sodorjuk, és kb. 1,5 cm-es darabokra vágjuk fel. A villa hátuljával megmintázzuk. 

Vizet forralunk, majd a megformázott gnocchikat forró, de nem lobogó vízben kb. 2-3 perc alatt kifőzzük. 

Amikor feljön a víz tetejére akkor már elkészült, és ízlés szerint tálaljuk.

Próbáljátok ki, ha van fél órátok a főzésre, akkor bátran álljatok neki, mert biztos siker...

1 megjegyzés:

  1. Szia Lilla!
    A te blogodat "dobta a gép" a blogkóstolón, örülök, ezelőtt még nem jártam itt. Nézelődtem jobbra-balra, de végül emellett döntöttem. Mondjuk én azonnal fel is használtam, egy kis brokkoli, kakukkfű és mozzarella társaságában.
    Csak így tovább!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...