2011. december 7., szerda

Túrógombóc bundában és anélkül

Már régen nem volt túrógombóc, úgy, hogy ma ebédre azt készítettem.
Bár ez nem teljesen igaz, mert én sosem gombócokat csinálok, hanem olyan kis "amerikai futball labda" utánzatokat...:)  
Én sosem szoktam rá prézlit tenni a részemre, mert sokkal jobban szeretem anélkül.
Ez az étel főételnek és desszertnek is kitűnő választás. Nálunk most nyúlból készült húsleves volt az előétel, a túrógombóc pedig főételként került a tányérunkra.

Túrógombóc bundában


Recept: 


500 gr túró, 10 dkg búzadara, 3 tojás, 2 ek. édesítő, 1 cs. só

zsemlemorzsa, cukor, étolaj


A túrót, a darát, a tojássárgákat, az édesítőt és a sót összekeverjük és legalább 3/4 órát állni hagyjuk a hűtőben. A fehérjét a főzés előtt felverjük, majd hozzáadjuk a masszához. Felforrósított, de nem lobogó vizben főzzük ki őket. 
A zsemlemorzsát kevés olajon megpirítjuk, majd a legvégén cukrot adunk hozzá. 


Túrógombóc bunda nélkül

Az alakjukat annak köszönhetik, hogy két kanál segítségével formálom meg őket, és a kanál segytségével helyezem bele a vízbe.

Eperpürével tálaljuk...:)

Jó éjszakát kívánok mindenkinek!

5 megjegyzés:

  1. Tessék már végre nekem elárulni, mi is az az eperpüré? Hogyan, hm?? :) R.

    VálaszTörlés
  2. Igazából én annyit teszek, hogy a fagyasztott epret kiolvasztom, kevés édesítőt teszek hozzá, és leturmixolom. A gombócokhoz most forrón adtam hozzá. Fagyihoz, vagy sütikhez hidegen kiváló. Én imádom, és az Aldiban elég jó áron lehet kapni. Ha szezonja van, akkor persze nem fagyasztós..:)

    VálaszTörlés
  3. Köszi!! Én is erre tippeltem nagy gondolkodások után, de gondoltam lássam is, hogy jól gondolkodok ;) na majd kipróbálom! R.

    VálaszTörlés
  4. Lemaradt az írás közben, de ez is elkészült a napokban. Tökéletes, isteni gombóc! És eperpürével...hm nincs jobb :) R.

    VálaszTörlés
  5. Az eperpüré a túrógombóchoz is tökéletes, tényleg, de nagyon sok minden máshoz is...:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...