2011. december 21., szerda

Fehérboros-tejszínes gombás tarja tarhonyával

A mai ebédünk ismét az "énszeretem-tenemszereted, teszereted-énnemszeretem" alapon készült. 
Volt a hűtőben még üveges gomba, amit fel kellett használni, de én ugye azt nem szeretem, és ez elég enyhe kifejezés volt. A párom viszont rajong érte, így valami különlegesebb megoldást szerettem volna neki készíteni. Még szerencse, hogy a múltkor maradt egy kis fehébor, így gyorsan elhatározásra jutottam az étel tekintetében. 
Ez egy olyan jól sikerült étel lett, hogy azt kérte a férjem, hogy jó gyakran ismételjem meg, és még én is megkostóltam, pedig még olyan sem fordult elő, hogy egy kicsit is belekóstoljak a gombából készült ételekbe. Arról meggyőződtem, hogy én továbbra is élek nélküle boldogan, de a szaftja szerintem csodás lett. Így aki szereti a gombát szívből ajánlom, hogy próbálja ki.


Recept: (2 főre)

2 üveges champion gomba, 3 dl tejszín, 4 dl fehérbor, só, bors, 4 nagy szelet csontnélküli tarja, min. 20 dkg tarhonya, 1 púpozott ek. liszt

A tarjákat jól kiklopfoljuk, majd sózzuk, borsozzuk és egy kiolajozott tepsibe lerakjuk.
A gombát rátesszük, majd 2 dl tejszínt elkeverünk a fehérborral és ráöntjük a húsra. 
Letakarva, 200 fokon kb. 40 percig sütjük, majd további 10 percig alufólia nélkül. 

Ha elkészült a húsokat és a gombát kiszedjük belőle. A tejszínes keveréket ami a húson volt átöntjük egy teflonba, majd elkezdjük felmelegíteni. A maradék 1 dl tejszínhez hozzákeverjük az 1 ek. lisztet, óvatosan hozzáadagoljuk a teflon tartalmához, folyamatos kevergetés közben. A besűrített mártást a húsra öntjük és így tálaljuk.

A tarhonyát kevés olajon megpirítjuk, alaposan sózzuk, borsozzuk, majd legalább kétszeres mennyiségű vízzel felengedjük, és fedőt teszünk rá. Amikor már majdnem elfőtte a levét, levesszük a fedőt és folyamatos figyelünk rá, átkeverjük amíg el nem fő teljesen, nehogy odakapjon.

A mai ebéd énszeretem verzióját is hozom holnap, és most már a karácsonyi sütiket is elkezdtem "legyártani", szóval holnaptól őket is hozom...:)
Az első egy kávés bonbon lett, ami nekem azt hiszem új kedvencem lesz...:)

Mindenkinek jó pihenést...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...