2011. december 21., szerda

Rendőrfánk

Előkerült egy már nagyon régen vásárolt amerikai fánk sütőformám, úgy, hogy gyorsan előkerestem hozzá a jól bevált receptemet és neki is álltam az elkészítésének.
Nekem már csak rendőrfánk marad az elnevezése, mert a jó kis amerikai rendőrös filmek jutnak róla eszembe, ahol a fánk mellé persze műanyagpoharas kávé is dukál. Na meg persze a kedvenc sorozatom, a Dexter, amelynek "főhőse" mindig fánkot visz a kollégáknak az őrsre.

Nekem is ez adta az ihletet a díszítésnél is, és ezért nem a jól bevált lekvár került a fánk mellé, hanem jó sok csoki és színes szórócukor került a tetejére díszítésként. 

Donut - avagy a rendőrfánk...:)

Recept:

1/2 kg liszt, 4 dl tej, 5 dkg élesztő, 10 dkg cukor, 2 tojás, 10 dkg olvasztott vaj, vanília aroma, kk. fahéj
20 dkg étcsokoládé, színes szórócukor

A tejet meglangyosítjuk és hozzáadunk egy kanál cukrot, majd felfuttatjuk benne az élesztőt. 
Ha ezzel megvagyunk a tészta többi hozzávalójához öntjük, majd fél órát kelni hagyjuk (az sem gond ha ez a lépés kimarad, mert én tegnap ezt kifelejtettem és így is tökéletes lett).

A formákat jól kiolajozzuk, majd habzsákkal vagy annak híján egy zacskóval 3/4-ig töltjük a mélyedéseket tésztával, és 200 fokos sütőben 10-15 percig sütjük.

Az elkészült fánkokat kivesszük a formából és olvasztott csokoládéval megkenjük, majd a cukorkákkal megszórjuk. 

A formát szerintem bármelyik szuper vagy hipermarketben megvásárolhatjuk, és szerintem nem kerül többe mint 1000-2000 forint. Ennyi befektetést pedig megér, mert igazán finom fánkok készülnek benne. 



Ajánlok hozzá egy jó kis filmet, és egy pohár finom kávét, vagy így az estére tekintettel inkább csak forró csokit...:)

Jó étvágyat hozzá...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...