2011. december 6., kedd

Karácsonyi mézeskalácsok 1. felvonás...:)

Még pár héttel ezelőtt egy kedves ismerősömtől kaptam egy mézeskalács receptet, és azt mondta, hogy nyugodtan csináljam meg, mert azonnal puha és ehető lesz, és nem is keményedik vissza. 
Kiváncsian vártam az eredményt, mert még sosem készítettem eddig egyik évben sem, és nagyon izgultam, hogy tényleg jól sikerüljön. 
Hát...ez tényleg puha és finom és nagyon egyszerű és az általam leírt adagból hatalmas mennyiség készülhet. 

Díszítés nélkül

Recept: 

Hozzávalók: 1 kg liszt, 30 dkg cukor, 3 db. tojás, 3 kk. szódabikarbóna, 25 dkg méz, 30 dkg vaj, 2 kk. gyömbér, 2 kk. mézeskalácsfűszer, 2 kk. fahéj.

A mézet a fűszerekkel összefőzzük, majd a vajat is hozzáadagoljuk kisebb darabokban és elzárjuk alatta a gázt. Addig keverjük, míg teljesen el nem olvad.

Amíg kihül a mézes keverék addig tojásokat habosra keverjük a cukorral.

A liszt feléhez hozzáadjuk a szódabikarbónát, és a kihült mézeskeverékkel jól összedolgozzuk. Majd mehet bele a tojás és a cukor elegye, és a legvégén a maradék liszt is. 

Amikor jól összedolgoztuk a tésztát, egy jól zárható edénybe tesszük, és egy éjszakát pihentetjük. 

Másnap elővesszük a tésztánkat és kb. fél centi vastagra kinyújtjuk. Majd tetszét szerinti kiszúróformával kiszaggatjuk. 

180 C ra előmelegített sütőben kb. 6-8 perc alatt aranybarnára sütjük.

Sokáig eláll, ha lezárt dobozban tároljuk. 


Már díszítve az első adag...:)

A díszítéshez a Dr. Oetkernek a dekortollát használtam, de egyszerű otthon elkészített cukormázzal is tökéletes lesz.



Szerintem gasztroajándéknak sem utolsó, és nálunk a karácsonyfára is kerülni fog pár darab. A díszítésen sajnos meglátszik, hogy nem technika szakot végeztem, úgy, hogy ezt tessék elnézni nekem, de azt mondhatom, hogy nagyon igyekeztem. Ahogy telt az idő, és egyre többet csináltam, már igazán belejöttem, szerintem...:)

Ha karácsonyfára szánjuk, akkor még mielőtt sütőbe helyezzük őket egy gyufa segítségével lyukakat formálunk az akasztó helyének. 

Kicsit meg fognak nőni, úgy, hogy hagyjunk helyet köztük. 

Ebből az adagból rengeteg mézeskalács készül, úgy, hogy ha a mennyiséget igény szerint csökkentsük. Nekem az első adagom a tészta ötödéből készült.

Mindenkinek Boldog Mikulást...:)

2 megjegyzés:

  1. Jéé, Lilla most nézem, hogy a receptem egy kis nüansznyi különbséggel detto mint a tiéd! :))) Na állíthatom, hogy ez tényleg olyan finom és puha mint ahogy írod!! :) Tavaly nem is láttam, ez tök jó! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na akkor megnézem a tiéd is. Ezt 2011-ben a blog indulása elején készítettem, de azóta minden évben, mert annyira jó :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...